روز قدس اهمیت فلسطین را دو چندان کرد/پایان دادن به تجاوزگری صهیونیستها

“امیر حاجی کادونویچ” سفیر بوسنی در ایران در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر لزوم شرکت مسلمانان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان در کشورهای اسلامی به عنوان روز جهانی قدس شناخته می شود. در این روز مسلمانان به یاد مردم مظلوم فلسطین که تحت ستم رژیم اشغالگر قدس هستند مراسم برگزار کرده و توجه جهانیان را به این مسئله جلب می کنند.

وی افزود: در بوسنی و هرزگوین نیز مسلمانان در این روز با برگزاری راهپیمایی و تشکیل محافل دعا در مساجد برای آزادی فلسطین و رهایی مردم این منطقه از ظلم صهیونیستها دعا می کنند و امیدوارند به زودی شاهد پایان رنجهای مسلمانان در این منطقه باشند.

کادونویچ یادآور شد: مسئله فلسطین از مسائل مورد توجه مسلمانان بوده است اما از زمانی که “امام خمینی” (ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد، این اهمیت دو چندان شده است. روز جهانی قدس یکی از مناسبتهای مهم در بوسنی و هرزگوین است و مسلمانان این کشور همپای دیگر مسلمانان جهان با یادآوری وضعیت فلسطینی ها خواستار حمایت و کمک به آنها می شوند.

وی اظهار داشت: فلسطین برای مسلمانان بسیار مهم است، این منطقه طی چندین دهه شاهد اشغالگری صهیونیستها است و در این مدت دیگر کشورهای منطقه نیز از گزند اشغالگران در امان نبوده اند. امروز ساکنان سرزمین های اشغالی بدون هیچگونه آزادی به سر برده و از زندگی عادی محروم هستند، در این وضعیت ما باید به عنوان برادران و خواهران دینی به کمک آنان بشتابیم. این مشکلی است که تنها بدست مسلمانان حل می شود.

سفیر بوسنی در تهران در پایان تاکید کرد: کمک به مسلمانان فلسطین می تواند از طرق مختلف باشد، برخی با دعا، برخی با راهپیمایی و اهدای کمکهای مالی و نقدی به این کار مبادرت می کنند اما در سطحی وسیعتر دولتها و سازمان های سیاسی هستند که می توانند با اقدامات و جلب توجه جهانی به وضعیت فلسطین به حل هر چه سریعتر بحران آن کمک کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.