“روسیه” با کسری بودجه مواجه می‌شود

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر دارایی روسیه گفت: این کشور که در سال ۲۰۱۲ توانسته بود بودجه خود را متوازن کند، امسال با کسری بودجه ۰٫۵ تا ۰٫۶ درصد تولید ناخالص داخلی خود مواجه خواهد شد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، “آنتون سیلوانف”، وزیر دارایی روسیه در گفتگو با خبرگزاری‌های روسیه اعلام کرد ما امسال تا حدود ۰٫۶ درصد کسری بودجه خواهیم داشت؛ پیش بینی‌های اولیه حاکی از آن بود که میزان کسری بودجه امسال به حدود ۰٫۸ درصد نیز خواهد رسید.

این در حالی است که وزیر دارایی این کشور پیشتر اعلام کرده بود چون قیمت نفت افزایش یافته است میزان کسری بودجه کمتر از حد انتظار خواهد بود.

از سوی دیگر میزان درآمدهای مالیاتی روسیه نیز در سال ۲۰۲۴ روند کاهشی در پیش گرفت که سبب اصلی آن نیز کند شدن رشد اقتصادی در این سال بود.

دولت پیش بینی کرده است میزان رشد اقتصادی، امسال در بهترین حالت به ۱٫۴ درصد خواهد رسید؛ این در حالی است که قبلا رقم ۳٫۴ درصد را برای این شاخص پیش بینی کرده بود.

“دمیتری مدودف”، اول وزیر روسیه اعلام کرده بود با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور ضروری است دولت با در پیش گرفتن سیاست‌های ریاضتی از میزان هزینه‌های خود به میزان پنج درصد کم کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.