روش‌های ساده هکرها برای فریب کاربران

۲۸ام بهمن ،

علیرغم نگرانی‌ها در مورد پیچیده‌تر شدن بدافزارهای همراه، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد هکرها کماکان از روش‌های ساده و قدیمی در این حوزه استفاده می‌کنند.
به گزارش فارس به نقل از وی تری، تحقیقات موسسه امنیتی Blue Coat نشان می دهد که از جمله روش های فریب کاربران تلفن های همراه عبارتند از تشویق کردن کاربران به گرفتن شماره های راه دور و پرهزینه و انجام حملات پیشینگ.
این حملات که با بهره گرفتن از تکنیک های مهندسی اجتماعی صورت می گیرند پیچیدگی های فنی ندارند و بسیار قدیمی و ساده می باشند. در این میان کاربران با به روز نکردن ضدویروس ها و همین طور عدم نصب برنامه های محافظ به طور جدی خود را به دردسر می اندازند.
برخی دیگر از روش های فریب کاربران که در دنیای رایانه های رومیزی متداول بود نیز هم اکنون در دنیای همراه به کار گرفته می شوند. از جمله این روش ها می توان به ارسال هرزنامه های آلوده، مخفی کردن بدافزارها در محتوای هرزه نگارانه و … اشاره کرد.
در این شرایط ارائه آموزش های کاربردی به مصرف کنندگان و کاربران تلفن های همراه و همین طور متعهد نمودن برنامه نویسان به طراحی برنامه های ایمن، ساده و عدم جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران ضرورتی انکارناپذیر دارد.


iTanalyze.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.