مراقب اخبار دروغ در فیس‌بوک باشید

فاوانیوز: تعدادی از محققان امنیتی شرکت سیسکو در مورد انتشار اخبار دروغ و گمراه‌کننده با هدف سرقت اطلاعات شخصی کاربران در شبکه‌های اجتماعی هشدار دادند.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، این اخبار با توجه به ماهیت وحشت آور و نگران کننده ای که دارند بین دیگر کاربران شبکه های اجتماعی نیز دست به دست شده و انتشار سریع آنها تعداد قربانیان بالقوه هکرها را افزایش می دهد.

سیسکو هشدار داده که برخی از این اخبار جعلی ممکن است از سوی گروه های خرابکار یا تروریست ها منتشر شوند تا با سرقت اطلاعات شخصی کاربران امکان پی بردن به محل زندگی و کار آنها و حتی اطلاعات تماس افراد فراهم شود.

با توجه به اتکای روزافزون سازمان های رسانه ای و شبکه های خبری به شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر برای آگاه کردن کاربران از اخبار جدید هکرها و تبهکاران هم روشی جدید برای فریب کاربران و سرقت اطلاعات آنها به دست آورده اند.

سیسکو هشدار داده اگر کاربران با خبری عجیب و تکان دهنده مواجه شدند قبل از کلیک بر روی آن ابتدا تلاش کنند از منابع معتبر دیگر صحت این خبر را کنترل کنند و اگر در دیگر منابع خبر مشابهی وجود نداشت آن خبر را به طور قطعی جعلی بدانند.

انتظار می رود با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا انتشار این نوع اخبار باز هم بیشتر شود.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.