روش‌های غلبه بر نگرانی‌هایی که مانع از موفقیت می‌شوند

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : بی‌توجهی به نگرانی‌ها و ترس‌ها مانند قارچ سمی است که آرام آرام شما را مسموم و بر زندگیتان غلبه می‌کند. هر فردی باید برای مقابله با ترس‌هایش آمادگی داشته باشد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روزنامه بهار ؛ زمانی که دائما از ترس و نگرانی صحبت می‌کنید آن هنگام است که سدی از موفقیت را روبه‌روی خود می‌سازید. این ترس‌ها، شما را در همان مکان اجتماعی که ایستاده‌اید، می‌گذارند و اجازه پیشرفت را از شما می‌گیرند. به جای آن‌که اجازه دهید نگرانی‌ها مانع از موفقیت و پیشرویتان شود با راهکارهای زیر با این موانع مبارزه کنید:

ترس‌هایتان را بشناسید: قبل از آن‌که بدانید کدام راه‌ها شما را به مسیر موفقیت راهنمایی می‌کند باید ترس‌ها و نگرانی‌هایتان را بشناسید. اگر به شناخت آن‌ها مطمئن نیستید، یک تمرین عکس انجام دهید. شما می‌دانید اهدافتان چیست پس چه عاملی مانع شما می‌شود؟ بعضی از این موانع ممکن است به سبب نداشتن مهارت باشد. به‌عنوان مثال چرا شما مهارت تصمیم‌گیری ندارید؟ اگر خوب بررسی کنید شاید به این نتیجه برسید که اعتماد به نفس کافی ندارید. عدم اعتماد به نفس یا اعتماد به نفس پایین خود یک نگرانی است. پس روی آن متمرکز شوید و سعی کنید از مشاوران کمک‌ بگیرید.

خودتان را سرزنش نکنید: هر عملی که برای مقابله با ترس‌هایتان انجام می‌دهید اگر با سرزنش کردن همراه باشد، تنها تقلایی بیهوده است. شما به صبر احتیاج دارید و معجزه‌ای هم رخ نمی‌دهد، آرام و صبور باشید.

عادت‌های بد را کنار بگذارید: بعد از اطمینان یافتن از سلامت جسمی، از موثرترین کارها آگاهی از سلامت روحی و ذهنی است. کنار آمدن با ترس‌هایتان اطمینان خاطر داشتن از سلامتی ذهن است. زمانی که شما از نظر فیزیولوژیکی سالم میباشید ، وقت خودتان را با مسائلی چون استرس، افسردگی و بیحالی تلف نکنید.

برنامه داشته باشید: زندگی ما انسان‌ها آن‌قدر درگیر و پر از مشغله است که داشتن ابزاری برای تمرکز کردن بی‌ارزش است، اما با داشتن برنامه شما به راحتی می‌توانید بر ترس‌ها و نگرانی‌هایتان غلبه کنید تا آن‌ها را در گوشه‌ای از ذهنتان ذخیره کنید. برنامه‌هایتان را برای جلوگیری از نگرانی روی کاغذ پیاده کنید. برنامه‌ها باید عملی باشند ، برای مثال شاید شما بخواهید یک سخنران شوید اما ترس از نداشتن فن بیان مانع این کار شود.

درباره ترس‌هایتان صحبت کنید: صحبت با دیگران دربارهٔ ترس و نگرانی‌هایتان ، یک راه غلبه و مقاومت بر آن‌هاست. مخصوصا برای حمایت کردن شما در اهدافتان با دوستان یا خانواده‌تان صحبت کنید.

ادامه دهید: حالا شما ترس‌هایتان را شناخته‌اید، آنها را پذیرفته‌اید ، دربارهٔ‌اش برنامه نوشته‌اید ، اما هر هدف یک مرحله است، هر چقدر جلوتر بروید شاید ترس‌های تازهی جایگزین ترس‌های قبل‌تان شود. هر قدم به سوی رسیدن به موفقیت چالش‌های تازهی را به وجود می‌آورد.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.