روش تصویر برداری تازه برای تشخیص سرطان دهان

۰۲خردادماه،

روش تازه برای ترکیب دو نوع تصویر برداری که تمامی مناطق دهان و دندان را پوشش داده و در تشخیص یا پیشگیری سرطان دهان موثر است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دانشمندان موفق به کشف روش تازه برای تشخیص و پیشگیری سرطان دهان شدند.

به گفته دانشمندان این روش بیشتر برای پیشگیری از این نوع سرطان استفاده می گردد که ترکیبی از دو فن آوری جداگانه میکروسکوپی و تصویر برداری فلورسانسی است.

در این روش ابداعی پزشکان متوجه تغییرات در بافت و همچنین تغییرات مولکولی که بر روی یک سطح بافت سلولی شدند که این تغییرات بیولوژیکی و بیوشیمیایی و عوامل دیگر موثر در بافت سبب تشخیص به موقع یا پیشگیری این گونه سرطان دهان و دندان خواهد شد.

در این تحقیق که با نمونه برداری و تجزیه و تحلیل نمونه نیز همراه بوده نشان داده که این نوع تصویر برداری بسیار موثر و مفید در پیشگیری است.

محققان در تشریح این نوع تصویر که با مواد فلورسانسی انجام می گیرد سبب شده تا محققان به مناطق وسیعی از بافت های دهان و دندان با نور ماوراء بنفش دست یافته و توانستند تا نشانه هایی از تغییرات مولکولی وجود سرطان یا مناطق بالقوه را شناسایی کنند.

این گروه از محققان می گویند که این سیستم ترکیبی می تواند محدودیت های تشخیص این نوع سرطان را برطرف و نتایج امیدوار کننده ای حاصل کند و اطلاعات ارزشمندی را به ما دهد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.