رونق مجدد طرح تکفا مورد توجه وزارت ict قرار گیرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

مسعود ریاضیات رئیس شرکت های کارفرمایان اینترنتی با اشاره به اینکه وزارت ارتباطات باید چند کار اساسی را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیگیری کند به خبرنگار اورژانس itباشگاه خبرنگاران بیان داشت:یکی از کارهایی که وزارت ارتباطات باید به طور جدی آن را دنبال کند پیگیری سند چشم انداز و اهداف برنامه های چهارم و پنجم توسعه است که از آن  عقب بوده و باید به نتیجه ای قابل قبول در این زمینه دست یابیم.
وی به  پرداخت ۲ درصدی بودجه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی اشاره کرد و اذعان داشت:این بودجه برای توسعه کالاهای فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک مجددا تخصیص یابد و طرح تکفا نیز دوباره احیا شده و رونق گیرد.

ریاضیات با بیان اینکه هم اکنون شاهد معضلات بسیاری در بخش خصوصی هستیم اذعان داشت:اگر دولت صرفا به فراهم سازی بسترها پرداخته و از رقابت با بخش خصوصی اجتناب کند بسیاری از موانع در این حوزه برطرف شده و شرکتهای بخش خصوصی با انگیزه بیشتری به ارائه خدمات مختلف فناوی اطلاعات و ارتباطات به کاربران خواهند پرداخت.

 وی تصدی گری دولت را یکی دیگر از مشکلات حوزه مجازی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت:امیدواریم در دولت تازه میزان تصدی گری بخش دولتی در حوزه itکاهش پیدا کند و وزارت ارتباطات بسترهای لازم را برای فعالیت بخش خصوصی فراهم کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.