احکام برنامه چهارم توسعه اجرایی نشده است/امضای دیجیتال عملیاتی شود

اردیبهشت ۱۴۰۳

چالش های فراوانی در حوزه سایبر وجود دارد که بطور کلی میتوان به عدم اجرای احکام برنامه چهارم توسعه و انتقال آن به برنامه پنجم اشاره نمود.

مسعود ریاضیات، رئیس انجمن شرکت های اینترنتی ایران در گفتگو با خبرنگاراورژانس  it باشگاه خبرنگاران با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم تا عقب افتادگی ها در حوزه خدمات الکترونیک جبران شود؛ اذعان داشت: در رابطه با تجارت الکترونیک، عملیاتی کردن امضای دیجیتال اهمیت فراوانی دارد.همچنین هنوز مشخص نیست که آیا آئین نامه اجرائی بند الف ماده ۴۶ برنامه پنجم (ایجاد و توسعه شبکه اینترنت و مراکز داده ملی )تنظیم و عملیاتی شده  است یا نه.

 وی در ادامه افزود: دررابطه با بانکداری الکترونیکی تاحدودی جلو رفته ایم ولی در مورد بهداشت الکترونیک و بطور کلی دولت الکترونیک هنوز در ابتدای کار مانده ایم.

 وی با اشاره به اینکه اگر جسته گریخته حرکتهائی بسمت جلو دیده میشود، ناشی از عرق ملی و حرفه ای دست اندر کاران بوده است .خاطرنشان ساخت:

طرح “تکفا” (توسعه کاربری فن آوری اطلاعات) که در دولت اصلاحات آغاز گردید و بسیار نوید بخش مینمود، در دولتهای بعدی عملا کنار گذاشته شد و با بی مهری روبرو گردید.

 ریاضیات اظهار داشت: پیشنهاد میگردد که احیای طرح “تکفا” (توسعه کاربری فن آوری اطلاعات)، در دستور کار قرار گیرد./ح

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.