رونمایی از پلاک جدید خودروهای تشریفات + محدودیت های ترافیکی در برخی خیابان های تهران

رئیس پلیس راهور ناجا و رئیس کمیته ترافیک شانزدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش عدم تعهد ، امروز در نشست خبری با حضور جمعی از اصحاب رسانه ضمن رونمایی از پلاک تشریفات ، بر اهمیت ساماندهی حمل و نقل ترافیک در پایتخت جهت برگزاری هرچه مطلوبتر این اجلاس تاکید کرد.
سردار اسکندر مومنی در ادامه این نشست با بیان اینکه پلاک تشریفات مختص خودروهای مورد استفاده در شانزدهمین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد و همچنین سایر خودروهای تشریفات است ، افزود: مقرر گشته در آینده نزدیک پلاک ملی برای تمامی خودروهای نیروی نظامی و انتظامی تعبیه گردد.
با اعلام اینکه پلیس راهور ناجا با تمام ظرفیت و توان خود در خدمت مردم است و در جهت برگزاری مناسب شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهد تلاش می کند، افزود: پلیس راهور ناجا به منظور تحقق این مهم از ماه های گذشته برنامه ریزی های لازم را به عمل آورده است و در هیمن راستا نیز آموزش های لازم را نیز در خصوص نیروهای خود ارائه نموده است .
وی ضمن ابراز امیدواری در رابطه با همکاری و مشارکت همه جانبه مردم و شهروندان تهرانی و نیز همکاری تمامی دستگاه ها و ارگان های ذیربط با پلیس راهور ناجا جهت برگزاری هرچه بهتر این اجلاس ، ابراز داشت: امیدواریم پیرامون برگزاری شانزدهمین اجلاس سران غیرمتعهد ، شاهد ورق خوردن برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران باشیم.
رئیس کمیته ترافیک شانزدهمین اجلاس سران کشورهای جنبش غیرمتعهد با اعلام اینکه هم اکنون ۷۰ درصد از نمایندگان جهان در ایران حضور دارند، خاطرنشان کرد: نمایندگان حضور یافته در ایران ، نمایندگان ۵ هزار میلیارد نفر از جمعیت مردم جهان هستند.
سردار مومنی همچنین اضافه کرد: باید توجه داشت که پلیس راهور ناجا ،کمترین محدودیت های ترافیکی را در کشور نسبت به نشست ها و اجلاس های مشابه در سایر کشورها اعمال نموده است به عبارت دیگری محدودیت های ترافیکی اعمال شده در کشور در حداقل ممکن است.
وی در ادامه خطاب به تمامی دارندگان وسایل نقلیه متذکرشد: به منظور تردد در سطح شهر ،همراه داشتن گواهی نامه ،کارت شناسایی وسیله نقلیه و نیز بارنامه حمل بار برای خودروهای باری ضروری است در غیر این صورت پلیس از ادامه تردد وسیله نقلیه جلوگیری به عمل می آورد.
مومنی در حاشیه این نشت خبری یادآور شد: تمهیدات ترافیکی پلیس راهور ناجا در ۴ بخش خلاصه می شود که شامل، محدودیت کامل، محدودیت موقت و مقطعی ،ممنوعیت توقف و در نهایت ممنوعیت ترددد کامیون ها خلاصه می شود.
وی اظهار داشت: محدودیت های دائمی تردد در خیابان یمن، رشید الدین فضل الله، طول خیابان البرزکوه، خیابان طاهری و فرعی های منتهی به آن و یک طرفه شدن خیابان اعجازی حد فاصل خیابان حامد (شرق به غرب)، از فردا هشتم شهریور تا پایان مراسم اجلاس اجرا می شود.
سردار سرتیپ مومنی با بیان اینکه محدودیت مقطعی متناسب با شرایک ترافیکی و عبور هیأت های دیپلماسی اعمال می شود ، گفت: این محدودیت ها در بزرگراه مدرس از تقاطع بزرگراه آیت الله صدر به سمت شمال ، میادین قدس و تجریش به سمت خیابان ولیعصر‌ و تقاطع شهید چمران ، بزرگراه شهید چمران از تقاطع بزرگراه شهید همت به سمت شمال و خیابان ولیعصر از تقاطع چمران به سمت میدان تجریش اعمال می شوند.
وی همچنین یادآور شد: در طول بزرگراه رشید الدین فضل الله تا میدان دانشگاه شهید بهشتی و ضلع شمال و جنوب بزرگراه چمران محدوده نمایشگاه بین المللی ، خیابان طاهری ، ملکی ، افراز ، جاودان ، فلاحی و البرز در هر دو مسیر و میدان دربند و خیابان دربند حدفاصل میدان تا درب سنگی سعدآباد، توقف وسایل نقلیه ممنوع است.
سردار مومنی در پایان با اعلام اینکه محدودیت های تردد درنظرگرفته شده برای کامیون ها از ساعت ۶ تا ۲۳ تا پایان اجلاس اعمال می شود، اذعان داشت: تردد کامیونها از ساعت ۶ تا ۲۳ تا پایان اجلاس در بزرگراه شهید همت از آزادگان، بزرگراه حکیم از سه راه دهکده ، جاده مخصوص از آزادگان به سمت شرق ، بزرگراه آیت الله سعیدی از میدان فتح به سمت شمال ، بزرگراه کرج ـ ‌تهران از آزادگان به سمت شرق ، بزرگراه یادگار امام به سمت شمال ، بزرگراه شهید تندگویان به سمت شمال و بزرگراه نیایش از بلوار سردار جنگل به سمت شرق ممنوع خواهد بود.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : سه شنبه ۷ شهریورماه
ساعت ارسال: ۱۷:۴۵


مجله ماشین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.