ریاست جنبش عدم تعهد در لاهه به سفیر ایران تحویل داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وی با تبریک به کشورمان به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس شانزدهم سران این جنبش در تهران، ابراز امیدواری کرد که در دوره سه ساله ریاست ایران شاهد گسترش همکاری ها و نقش آفرینی بیشتر و موثرتر عدم تعهد در تحولات و مناسبات بین المللی باشیم.

پس از سخنان سفیر کوبا، سفیر و نماینده دایم کشورمان نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات سفیر کوبا در پیشبرد اهداف و برنامه های جنبش عدم تعهد در سازمان طی سه سال گذشته، بر سیاست کشورمان در دوره سه ساله ریاست بر این جنبش مبنی بر حفظ و تعمیق انسجام، همبستگی و وحدت در درون جنبش و ارتقای جایگاه آن تاکید نمود و خواستار همکاری و همفکری بیشتر کشورهای عضو این جنبش در سازمان منع سلاح های شیمیایی به منظور تاثیرگذاری در روندها و تحولات این سازمان شد.

در ادامه نیز برخی از سفرای کشورهای عضو عدم تعهد ضمن تبریک به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس تهران، برای سفیر کشورمان در دوره ریاست بر این جنبش در لاهه آرزوی موفقیت کردند.

خاطرنشان می گردد در حال حاضر بیش از ۱۱۴ کشور از اعضای جنبش عدم تعهد، عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی هستند و از این تعداد نیز ۱۹ کشور عضو شورای اجرایی این سازمان می باشند که ۴۱ عضو دارد و مهمترین ارگان تصمیم گیر سازمان منع سلاح های شیمیایی محسوب می شود.

شایان ذکر است به دلیل عدم عضویت کشور مصر در سازمان منع سلاح های شیمیایی، طی سه سال گذشته کوبا مسئولیت هماهنگی فعالیت های جنبش عدم تعهد در این سازمان را برعهده داشته است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.