رییس جمهوری فرانسه با سران حزب مخالف دولت آلمان دیدار کرد

به گزارش ایرنا، اولاند در مذاکره با مقامات حزب سوسیال – دموکرات آلمان که شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات آینده دارد، در باره طرح های جدید فرانسه در این زمینه از جمله ایجاد رشد اقتصادی که تاکنون با استقبال سرد مرکل مواجه شده است و همچنین بحران مالی حاکم بر اروپا، مذاکره کرد.

مذاکرات روز سه شنبه ‘سیگمار گابریل’ رییس و مقامات پارلمانی و غیرپارلمانی حزب سوسیال – دموکرات در کاخ الیزه با محوریت راهبردهای اروپایی در زمینه اشتغالزایی و دستیابی به رشد اقتصادی، در حالی انجام می شود که قرار است، مرکل نیز درآینده ای نه چندان دور در سفر به فرانسه با رییس جمهوری این کشور درباره موضوعات مشابه گفت وگو کند.

مرکل که به عنوان زوج اقتصادی و سیاسی سارکوزی رییس جمهوری پیشین فرانسه شناخته می شد، پس از پیروزی اولاند، برای اجرای الگوهای خود و اجبار کشورهای بحران زده مانند یونان به پذیرش طرح های ریاضتی با مشکل مواجه شده است.

اولاند معتقد است اجرای طرح های ریاضتی برای جبران بخشی از کسری های بودجه، فشارهای مضاعفی را به طبقات عادی وارد می کند که لازم است برای رفع این مشکل، تدابیر ایجاد رشد اقتصادی لازم اندیشیده شود.

رییس جمهوری فرانسه که اکنون تلاش می کند از حمایت حزب سوسیال – دموکرات آلمان در اجرای برنامه های خود برخوردار شود، در برابر این خواسته متقابل نیز قرار خواهد گرفت که حمایت خود از این حزب را در انتخابات سال ۲۰۲۴ آلمان برای پایان دادن به عمر دولت مرکل، اعلام کند.

اروپام **۱۴۹۵**۱۵۱۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۱۳۵۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.