رییس سازمان تبلیغات اسلامی:رسالت فیلم‌ساز مسلمان دفاع از احکام، اخلاق و پیامبر (ص) است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

30-137.jpg

رییس سازمان تبلیغات اسلامی ،بر ترویج دین و تعمیق باورها و اخلاقیات در جامعه تاکید نمود.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه خراسان حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در نشستی که در حاشیه برگزاری جشنواره فیلم‌ کوتاه دینی رویش با موضوع نسبت بین سینما و دین برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌ها و اهداف سازمان تبلیغات اسلامی گفت: برون‌داد و توجه ویژه سازمان تبلیغات اسلامی مردم است و سعی ما ترویج دین و تعمیق باورها و اخلاقیات در جامعه است.

وی افزود: همچنین توقع ویژه ما در مقوله هنر سینما این است که هنر هفتم در جهت ترویج و تقویت نگاه و باور دینی و همچنین تقویت آن کار کند؛ نباید مفاهیم ملغی در مقام تعارض با احکام دینی وارد این عرصه شده و ارزش‌ها آسیب ببینند.

خاموشی با تاکید بر این‌که باید در زمینه تعبد و عبودیت، تعمیق رفتار دینی صورت گیرد، اظهار داشت: امروز دشمن مسجد، نمازگذار و امام جماعت ما را هدف تبلیغات خود قرار داده است، چراکه ایشان محور اصلی جریان اسلامی و دینی می باشند.

رییس سازمان تبلیغات کشور خاطرنشان نمود: امروز دشمن رسانه‌های ما را محدود نموده است و هم‌اکنون سینما باید با ورود به این عرصه در جهت کمک‌های تعمیقی و ترویجی و همچنین کاهش مفاهیم مقابل این رویکرد کار کند.

وی با اعلام این‌که امروز مفاهیم بلندی در حوزه‌های علمیه تولید شده است، تاکید نمود: باید در تبدیل این مفاهیم به فیلم‌نامه و سپس تولید اثر سینمایی تلاش صورت گیرد؛ امروز باید تولیداتی مانند فیلم سینمایی “یه حبه قند” که نشانگر زندگی ایرانی و اسلامی است، متکثر باشد.

خاموشی رسالت فیلم‌ساز مسلمان را دفاع از احکام و اخلاق و همچنین پیامبر(ص) دانست و تصریح نمود: دشمن در برابر ما جبهه‌ای رسانه‌ای ایجاد نموده است و ما باید با تولیدات سینمایی خود جهان را بهره‌مند نموده تا جبهه مقابل آسیب ببیند؛ تقابل این دو جبهه به غنای فرهنگی ما بستگی دارد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با توضیح این‌که غنای فرهنگی و مفهومی کشور در سطح بالایی قرار دارد، بر لزوم تولید آثار سینمایی در این رابطه تاکید نمود.

خاموشی بر لزوم هدایت مفهومی فیلم‌ها تاکید داشت و گفت: هم‌اکنون صنعت اقتباس در دستور کار ما قرار داشته و کتب بسیاری در این زمینه وجود دارد که حاوی محتوای خوبی جهت اقتباس‌های سینمایی است.

وی اضافه نمود: هر اثری که به مفاهیم دینی کمک نموده و مفاهیم غیردینی را کم‌اثر کند، سینمای دینی محسوب می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.