زمین‌خواری تحت عنوان کلاهبرداری پیگیری می‌شود/ ضرورت تعیین عنوان مستقل از سوی قوه قضاییه

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۱۶آبان۹۱،

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: پیش‌بینی مجازات سنگین برای جرایم زمین خواری می‌تواند یکی از راهکارهای پیشگیرانه باشد که قطعا در قانون جدید مجازات اسلامی باید تبیین شود.

مسعود شفیعی در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با اشاره به شیوع پدیده زمین‌خواری اظهار داشت: قوانین و مقررات مصوب موجود به دلیل پراکندگی و عدم بازدارندگی سبب شیوع پدیده ناهنجار زمین‌خواری در جامعه شده است.

این وکیل پایه یک دادگستری افزود: باید برای مقابله با زمین‌خواری طرحی با فوریت در مجلس مصوب شود تا از بروز دعاوی مربوط به تصرف غیرقانونی املاک و فروش مال غیر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تعریف حقوقی مشخصی برای جرم زمین خواری وجود ندارد، تصریح نمود: زمین خواری تحت عنوان جرایم دیگر مثل کلاهبرداری پیگیری می‌شود که این امر نقص قانون مجازات بوده و امیدواریم در قانون مجازات جدید این امر پیش‌بینی و پردازش شود.

شفیعی اظهار داشت: بررسی و حل وضعیت معضل زمین‌خواری در کشور نیازمند آسیب‌شناسی است و قوه قضاییه باید برای این جرم، عنوان مستقل تعیین کند.

این حقوقدان خاطرنشان نمود: پیش‌بینی مجازات سنگین برای جرایم زمین خواری می‌تواند یکی از راهکارهای پیشگیرانه باشد که قطعا در قانون جدید مجازات اسلامی باید تبیین شود.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.