ساخت روبات شناگر نظارتی با الهام از یک نوع ماهی

به گزارش خبرگزاری مهر، روبات شناگر نظارتی از ماهی تون الگوبرداری شده که یکی از سریع ترین موجودات دریایی زمین محسوب می شود و این در حالی است که پیش از این نیز محققان در سراسر جهان با الهام از طبیعت، روباتهایی ساخته اند که از جمله آنها می توان به روبات خفاش، روبات ماهی و پروانه مصنوعی اشاره کرد.

دیوید تیلور مدیر نامه روبات شناگر زیستی BIOSwimmer از وزارت امنیت ملی آمریکا گفت: از طبیعت به عنوان پایه ای برای طراحی و مهندسی سیستمی استفاده کرده ایم که بسیار خوب کار می کند.

 

این روبات برای مانور در محیطهای خشن طراحی شده و بخش انتهایی این روبات انعطاف پذیر و همچنین مجموعه هایی از باله های سینه و دیگر باله ها بر روی بدن آن تعبیه شده است.

 

 

این شناگر زیستی برای بازرسی حفره های داخلی کشتی ها مانند خن و منبع زیرآبی و همچنین بخش هایی که دسترسی به آن دشوار است مانند مناطق هدایت و نیرو محرکه طراحی شده و این درحالی است که وسایل زیرآبی بدون سرنشین اغلب با مشکلات نیرومحرکه و قدرت مانور دست به گریبان هستند.

 

از این روبات همچنین می توان برای بازرسی و محافظت از بنادر و اسکله ها ، انجام جستجوی منطقه ای و دیگر ماموریت های امنیتی استفاده کرد.

 

 

محققان این روبات را به منظور پشتیباتی گستره ای از ماموریتهای تاکتیکی طراحی کرده اند که تجهیزات سنجنده و قابل شارژ و بهینه سازی آرایش فضایی آن براساس هر ماموریت از جمله ویژگی های خاص این شناگر است.

 

شناگر زیستی با باتری کار می کند و برای عملیاتهای بلند مدت طراحی شده است؛ این روبات همچنین از رایانه داخلی برای مسیریابی استفاده می کند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.