سازمان ملی زمین و “مسکن”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

اجرای قانون زمین شهری، تدوین برنامه های بخش مسکن و بسترسازی برای اجرای برنامه ها از طریق الگوسازی، سرمایه گذاری به طور مستقل یا با مشارکت بخش عمومی و خصوصی، تحصیل وام و مشارکت در ایجاد کارخانه های تهیه مصالح ساختمانی از جمله اهداف این سازمان به شمار می آیند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از مرکز مدیریت راه های کشور، با توجه به مصوبه شماره ۳۵/دش مورخ پانزدهم شهریور سال ۷۲، شورای عالی اداری که سبب ایجاد تغییراتی در وظایف سازمان زمین شهری گردید و نام این سازمان به سازمان ملی زمین و مسکن تغییر یافت و اساسنامه آن در سال ۱۳۷۵ اصلاح گردید.

براساس این اصلاحیه سازمان ملی زمین و مسکن شرکتی است سهامی با مدت نامحدود و وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی که دارای شخصیت حقوقی و استقلال مالی بوده و طبق قانون تجارت، اساسنامه و مقررات مربوط به شرکت های دولتی اداره می شود.

شایان ذکر است، اجرای قانون زمین شهری، تدوین برنامه های بخش مسکن و بسترسازی برای اجرای برنامه ها از طریق الگوسازی، سرمایه گذاری به طور مستقل یا با مشارکت بخش عمومی و خصوصی، تحصیل وام و مشارکت در ایجاد کارخانه های تهیه مصالح ساختمانی از جمله اهداف این سازمان به شمار می آیند.

گفتنی است، پس از ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی در سال ۱۳۹۰ این سازمان به عنوان یکی از زیر مجموعه های  وزارت راه و شهرسازی فعالیت می کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.