اعلام شرایط واگذاری مسکن ویژه

بر اساس این گزارش، استفاده نکردن از وام مسکن در تهران، نداشتن سندی از آپارتمان یا واحد مسکونی از اول فروردین ۸۴ تاکنون از دیگر شروط واگذاری مسکن ویژه در تهران خواهد بود.

جام جم آنلاین: وزیر راه و شهرسازی با اعلام شرایط واگذاری مسکن ویژه در تهران گفت: جزئیات بیشتر در این باره تا یک هفته دیگر اعلام می‌شود.

علی نیکزاد در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره مسکن ویژه شهر تهران با تاکید بر این که برای ده تا ۱۲ نقطه در شهر تهران هدف‌گذاری شده گفت: در منطقه تهرانسر در حال حاضر ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است که شرایط ثبت‌نام برای این منطقه اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی شروط لازم برای تقاضای مسکن ویژه در تهران را مدت سکونت پنج ساله در تهران، درجه ایثارگری، نخبه بودن و تعداد فرزندان عنوان و تصریح کرد: شرایط و ملاک‌های بیشتر برای واگذاری مسکن در حال بررسی است و ثبت‌نام و واگذاری مسکن در تهران و رتبه‌بندی و براساس آن صورت می‌گیرد.

بر اساس این گزارش، استفاده نکردن از وام مسکن در تهران، نداشتن سندی از آپارتمان یا واحد مسکونی از اول فروردین ۸۴ تاکنون از دیگر شروط واگذاری مسکن ویژه در تهران خواهد بود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، واحدهای مسکونی ویژه در تهران تا پایان دولت دهم تحویل داده خواهد شد.

این گزارش حاکی است، شرایط ثبت‌نام در مسکن ویژه تهران همانند شرایط مسکن مهر است به گونه‌ای که برای هر یک از واحدهای تعریف شده ۲۵ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده و واحدهای آپارتمان نیز متناسب با محیط و منطقه قیمت‌گذاری خواهد شد.

طبق این گزارش، انتهای بزرگراه شهید محلاتی در جنوب شرق تهران، تهرانسر و منطقه ۲۲ در غرب تهران از جمله مناطقی است که هم‌اکنون در آنها زمین برای مسکن ویژه تعیین و در برخی از این مناطق در مرحله اسکلت ساختمان است.

طبق برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی در منطقه حکیمیه تهران نیز زمینی برای واگذاری مسکن ویژه در نظر گرفته شده بود، اما به دلیل مسائل حقوقی هنوز ساخت مسکن ویژه در این منطقه قطعی نشده است.

همچنین در منطقه سعادت‌آباد نیز قطعه زمینی برای ساخت مسکن ویژه در نظر گرفته شده بود که به دلیل کوچک بودن قطعه زمین مذکور طبق تصمیم سازمان ملی مسکن مقرر شد این زمین به فروش برسد و با پول حاصل از فروش آن در منطقه دیگری زمین برای احداث مسکن خریداری شود که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

پیگیری‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که پیش‌پرداخت مسکن ویژه در تهران متناسب با زمین و منطقه خواهد بود، اما طبق پیش‌بینی‌ها ۵۰ میلیون تومان آورده اولیه برای واگذاری مسکن ویژه در تهران منظور شده است که این مبلغ نیز هنوز نهایی نشده و دریافت آن به صورت مرحله‌ای خواهد بود.

همچنین واحدهای مسکونی که ساخته می‌شود از نظر متراژ مانند مسکن مهر در متراژهای ۶۵ ، ۷۵ و ۸۵ متر خواهد بود.

مبلغ آورده اولیه بر اساس قیمت زمین خواهد بود و اقساط واحدها نیز متناسب با محیط و منطقه از ۷۰۰ هزار تومان به بالا پیش‌بینی شده است ولی تاکنون هیچ یک از این پیشنهادها برای مسکن ویژه در تهران به قطعیت نرسیده و نهایی نشده است.

جلوی رشد اجاره بها را می‌گیریم

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی همچنین با تاکید بر این که طبق آخرین آمار سرشماری نفوس و مسکن ۲۱ میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار و ۲۰ میلیون مسکن در کشور وجود دارد، گفت: در عین حال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور وجود دارد که از این میزان، ۳۲۷ هزار واحد در تهران قرار دارند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ساخت واحدهای مسکونی در تهران و سایر شهرها ادامه خواهد یافت، از اقدامات تعزیراتی برای توقف رشد اجاره بها خبر داد.

وی تاکید کرد که تلاش‌ها برای توقف افزایش اجاره بها ادامه دارد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.