سخت‌گیری کردیم تا مطابق استانداردهای جهانی باشیم/ برتری هنرمندان ایرانی در کاراکترسازی

۲۵اردیبهشت،

شجاعی طباطبایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

دبیر دهمین دوسالانه کاریکاتور گفت: امسال هیات انتخاب در برگزیدن آثار بسیار سخت‌گیرانه عمل کرد تا سطح کیفی دوسالانه مطابق با استانداردهای بین‎المللی باشد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی هنرآنلاین، دربارهٔ ارزیابی سطح کیفی آثار این دوسالانه گفت: بحث کیفیت برای هیات انتخاب دوسالانه بسیار مهم بود، چون مهم بود که نمایشگاه آثار برگزیده دوسالانه بار آموزشی داشته باشد. به همین جهت در انتخاب آثار بسیار سخت‌گیرانه عمل کردیم تا کیفیت آثار راه یافته به نمایشگاه بالا باشد.

وی ادامه داد: این سخت‌گیری از سویی سبب شده است که داوران بتوانند بهترین آثار را برای نمایش انتخاب کنند اما از سوی دیگر اعتراض بسیاری از شرکت‎‌کنندگان را نیز در پی داشته و این هنرمندان از برگزیده نشدن آثارشان ناراضی می باشند. با این حال هدف ما این بوده که دوسالانه مطابق با استانداردهای بین‎المللی باشد هرچند این موضوع نفی کار این گروه از هنرمندان نیست.

دبیر دهمین دوسالانه کاریکاتور تهران دربارهٔ چرایی و چگونگی اضافه شدن بخش کاراکتر به این دوسالانه نیز اظهار کرد: آقای جواد علیزاده که از اعضای شورای سیاست‌گذاری دوسالانه می باشند، کاراکترسازی را به عنوان بخشی تازه پیشنهاد دادند و آقای درمبخش نیز موضوع گربه ایرانی را برای این بخش انتخاب کردند.

وی ادامه داد: تعداد بسیاری از کسانی که در حوزه تجسمی فعالیت می‎کنند کارشان طراحی کاراکتر است و کارهایشان در ساخت انیمیشن، کمیک استریپ، بازی‌های رایانه‌ای و مواردی از این دست استفاده می‌شود. با این حال این بخش از هنرمندان هیچگاه در هیچ یک از جشنواره‌های انیمیشن یا پویانمایی جایی نداشتند. به همین سبب این بخش محل خوبی بود تا این هنرمندان فرصتی برای ارائه آثار خود پیدا کنند.

شجاعی دربارهٔ کیفیت این بخش تازه نیز گفت: با توجه به اینکه این، اولین دوره از برگزاری بخش کاراکتر سازی بود کارها کیفیت نسبتا خوبی داشت. البته بیشتر کارها نیز به هنرمندان ایرانی تعلق داشت زیرا سوژه برای آنان آشناتر بود.
دبیر دوسالانه دهم کاریکاتور دربارهٔ این نکته که آثار هنرمندان ایرانی در بخش کاراکترسازی به جای پرداختن به گربه ایرانی، از دو المان گربه و ایرانی بودن استفاده کرده بودند نیز توضیح داد: در این مورد ما توضیح یا شفاف سازی برای هنرمندان درنظر نگرفته بود و پرداختن به این سوژه برعهده خود هنرمندان بود.

انتهای پیام/
۶۵/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.