سخنگوی گمرک: مرزهای ترکیه و افغانستان با ایران بسته شد

سخنگوی گمرک ایران از بسته شدن مرزهای مسافری و باری دو کشور ترکیه و افغانستان با کشورمان خبر داد.

لطیفی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تمامی مرزهای ایران و ترکیه امروز(یکشنبه، ۴ اسفند) از طرف دولت ترکیه بسته شده است، اظهار کرد: وزیر کشور ترکیه در مصاحبه‌ای گفته که این تصمیمات به دلیل تقویت شرایط سلامتی در این کشور اتخاذ شده است.

وی افزود: از ساعت ۱۳ امروز (یکشنبه، ۴ اسفند) تمامی مرزهای بین کشور ایران و ترکیه از سوی دولت ترکیه بسته شده، اما با رایزنی‌های انجام شده افرادی که در گمرک منتظر مانده بودند، قرار شد که کار ورود و خروج‌شان انجام شود.

سخنگوی گمرک ایران از رایزنی مقامات ایران و ترکیه برای انجام عملیات ورود و خروج کامیون‌هایی که در مرز این دو کشور متوقف شده‌اند خبر داد و تصریح کرد: در تلاشیم که کامیون‌هایی را که در مرز دو کشور متوقف شده‌اند، با هماهنگی مقامات ترکیه کارشان را انجام دهیم تا مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

به گفته لطیفی، زمان مشخصی برای بازگشایی مرزهای ایران و ترکیه از سوی دولت ترکیه اعلام نشده است.

وی همچنین از تصمیم شورای امنیت ملی کشور افغانستان برای بستن مرزهای مسافری و باری با کشور ایران خبر داد و گفت: شورای امنیت ملی افغانستان مصوبه‌ای را برای بسته شدن مرزهای این کشور با ایران داشته که البته هنوز از یکی از مرزها عملیات ورود و خروج مسافر انجام شده و در حال حاضر ممنوعیت ورود و خروج باری فقط برای محصولات تخم‌مرغ، گوشت مرغ و گوشت قرمز اعمال شده است.
سخنگوی گمرک ایران به نقل از شورای امنیت کشور افغانستان، دلیل بسته شدن مرزهای ایران و افغانستان را، جلوگیری از ورود کروناویروس به این کشور اعلام کرد.

گفتنی است، بر اساس اعلام مدیرکل روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) نیز، تاکنون ترکیه، گرجستان، عراق و کویت پروازهای ایران به کشورشان را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده‌اند و به گفته مقامات این کشورها، این اقدام در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام شده است.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.