پارلمان ترکیه به اردوغان اجازه آغاز جنگ داد – بین الملل

خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد پارلمان ترکیه بعد از گفتگوهای دشوار طرح عملیات نظامی را در خارج از مرزهای این کشور تصویب کرد.
گونجا سینا خبرنگار شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در آنکارا در مصاحبه با این شبکه گفت پارلمان ترکیه بعد از یک جلسه دو ساعته پشت درهای بسته و مذاکرات دشوار به دولت این کشور اجازه داد در خارج از مرزهای این کشور عملیات نظامی انجام دهد.
براساس این گزارش، برخی از احزاب مخالف در ترکیه هشدار داده بودند که پارلمان این کشور با تصویب طرح انجام عملیات نظامی در خارج از مرزهای ترکیه این کشور را وارد جنگ می کند. اما در نهایت این طرح در پارلمان ترکیه تصویب شد.
براساس این گزارش، وزیر خارجه ترکیه بعد از تصویب طرح عملیات نظامی در خارج از مرزهای این کشور در پارلمان گفت پیام ترکیه توسط همه طرف ها به خوبی درک شده است. در عین حال برخی دیگر از مقامات دولت ترکیه اعلام کردند تصویب این طرح به هیچ وجه به معنای اعلام جنگ نیست بلکه صرفا یک اقدام احتیاطی است.
خبرنگار الجزیره انگلیسی درباره واکنش افکار عمومی ترکیه به تصویب طرح انجام عملیات نظامی در خارج از مرزهای این کشور در پارلمان گفت ترکیه درباره این مسئله دچار اختلاف و دودستگی شده است. برخی از شهروندان ترکیه اعلام می کنند این کشور از قبل وارد جنگ شده است و مرگ پنج شهروند ترکیه را در مناطق مرزی تاییدی بر این ادعای خود می دانند. در مقابل برخی دیگر از شهروندان ترکیه بشدت مخالف ورود این کشور به بحران سوریه هستند و معتقدند بحران سوریه صرفا مسئله ای داخلی است و ترکیه نباید نیروهای خود را به این بحران وارد کند یا در جنگی در این خصوص شرکت کند.
خبرنگار الجزیره انگلیسی پیش بینی کرد در روزهای آینده در مناطق مختلف ترکیه تظاهراتی در اعتراض به تصویب طرح عملیات نظامی در خارج از مرزهای آن برگزار شود.
۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.