سرشار خواب‌های نوجوانان را در یک کتاب گردآوری کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سرشار درباره کتاب «خواب‌های خوش نوجوانی» اظهار کرد: هشت سال پیش زمانی سردبیر یک مجله نوجوان بودم، مسابقه ای را برای مخاطبان طرح کردم و از نوجوانان خواستم خواب‌های جالب خود را با جزییات و زمان دیدن به صورت نوشته روایت کنند. حاصل مسابقه طراحی شده، دریافت تعداد زیادی نامه بود که از میان آنها بیش از ۶۰ نامه قابل چاپ شناخته شد و البته همان زمان نیز به تدریج در شماره‌های مختلف آن مجله به چاپ رسید.

سرشار با بیان این که «خواب‌های خوش نوجوانی» شامل بیش از ۶۰ خواب نوجوانان به روایت خودشان است، گفت: من در این روایت ها فقط ویرایش رسم الخطی انجام داده‌ام و اگر غلط فاحشی وجود داشت، اصلاح کردم و اصل نگارش، نثر و زبان خواب‌ها متعلق به خودِ نوجوانان است.

 

رئیس هیات مدیره انجمن قلم ایران درباره نوع روایات «خواب‌های خوش نوجوانی» تصریح کرد: معمولا خواب‌ها به سه دسته رویاهای صادقه –که مختص انبیا و اولیا و البته گاهی انسان‌های معمولی می‌شود، خواب‌هایی که بازتاب مسائل روز و درگیری‌های ذهنی است و خواب‌های بی پایه و اساس (آشفته) می شوند. اغلب خواب های منتشر شده در این کتاب از نوع دوم و درگیری های ذهنی نوجوانان است.

 

«خواب‌های خوش نوجوانی» هم اکنون مراحل تصویرگری را در انتشارات سوره مهر می‌گذراند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.