اثرات مثبت بازگشایی مدارس در ایجاد سبک زندگی سالم برای کودکان و نوجوانان

داده های یک مطالعه جدید نشان می دهد که در صورت بازگشایی مدارس، نوجوانان میزان و الگوی منظم، مناسب و توصیه شده خواب را خواهند داشت.

اثرات مثبت بازگشایی مدارس در ایجاد سبک زندگی سالم برای کودکان و نوجوانان

به گزارش ممتاز نیوز، بازگشایی مدارس ممکن است تاثیر مثبت ناخواسته ای را بر سبک زندگی دانش آموزان داشته باشد زیرا یک مطالعه جدید نشان داده است که در صورت بازگشایی مدارس، تعداد بیشتری از نوجوانان از مقدار توصیه شده و مناسب خواب بهره مند خواهند شد.

به گفته محققان، داشتن عادات خواب بهتر می تواند به کاهش استرس نوجوانان و بهبود توانایی آنها برای مقابله با شرایط بحرانی در زندگیشان کمک کند.

یافته های جدید نشان داد که حذف رفت و آمد صبحگاهی، تاخیر در شروع و لغو فعالیت های فوق برنامه در مدارس به نوجوانان امکان می دهد تا یک “ریتم بیولوژیکی تاخیری” یا تمایل طبیعی برای دیرتر بیدار شدن و دیرتر خوابیدن در شب را دنبال کنند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله روانپزشکی کودکان و نوجوانان منتشر شد، دو گروه از نوجوانان کانادایی در دو بازه زمانی مختلف سال گذشته در دوران پاندمی کووید۱۹ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند، زمان اول از ۱۵ ژانویه تا ۱۳ مارچ و زمان دوم از ۱۵ مه تا ۳۰ ژوئن.

محققان دریافتند که در طول همه گیری ویروس کرونا، زمان بیداری و خواب نوجوانان حدود دو ساعت دیرتر شده است.

به گفته یکی از محققان، مدت زمان خواب کوتاه تر و میزان بیشتر هیجانات هنگام خواب، با سطوح بالاتر استرس مرتبط است در حالی که خواب طولانی تر و سطح هیجان پایین هنگام خواب با کاهش استرس ارتباط دارد.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.