سرقت ۱۷خودرو خارجی با جعل چک

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

سرقت ۱۷خودرو خارجی با جعل چک

ممتازنیوز: رئیس پلیس آگاهی تهران از انهدام باند کلاهبرداری و سرقت خودرویی خبر داد که با جعل چک تضمینی بانکها خودروها را سرقت کرده و سپس در کمتر از یک روز آن را با اسناد جعلی به روش می رسانند.

به گزارش ممتازنیوز، سرهنگ عباسعلی محمدیان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام انهدام باند جعل و کلاهبرداری اظهار داشت: اوایل سال ۹۲ فردی با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد هفته گذشته خودروام را در نیازمندی یکی از روزنامه ها برای فروش آگهی کردم که ساعتی بعد مرد جوانی به عنوان فروشنده با من تماس گرفت. با حضور مرد خریدار او پس از دیدن خودرو قیمت خود را پیشنهاد کرد و با هم برای روز بعد قرار گذاشتیم. در مراجعه بعدی مرد خریدار یک چک تضمینی برای خرید خودرو به من داد و گفت دو روز دیگر برای انتقال اسناد به من مراجعه می کنند، اما تمامی اسناد خودرو را از من دریافت کرد. صبح روز بعد وقتی برای نقد کردن چک به بانک مراجعه کردم، متوجه شدم چک تضمینی جعلی است، به همین دلیل با شماره تلفن مرد خریدار تماس گرفتم که تلفن همراهش خاموش بود، بعد از این موضوع، برای طرح شکایت به پلیس مراجعه کردم.
به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بلافاصله با طرح شکایت تیم ویژه ای از کارآگاهان پلیس رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که مشخص شد اعضای یک باند جعل و کلاهبرداری با تهیه اسناد و مدارک جعلی اقدام به خرید خودرو کرده و سپس در کمتر از نصف روز با جعل اسناد مالک خودرو آن را به فرد دیگری می فروختند، در پیگیری ها مشخص شد تمامی هویت های اعلام شده جعلی است.
به گزارش مهر، محمدیان افزود: کارآگاهان در بررسی های تخصصی متوجه شدند اعضای این باند پس از کلاهبرداری نخست با تغییر چهره خودروها را به فروش رساندند، ضمن اینکه تصاویر خوبی از کلاهبرداران در اختیار پلیس نبود و تمامی جعل ها به صورت ماهرانه ای انجام شده بود.
وی ادامه داد: سرانجام پس از ثبت دو شکایت دیگر به صورت همین روش ماموران موفق شدند هویت یکی از افرادی را که برای خرید خودرو مراجعه کرده بود، شناسایی کنند.
ماموران پلیس آگاهی در ادامه با اقدامات ویژه و پیچیده موفق شدند اعضای این باند را که شامل جاعلان، سارقان و کلاهبرداران بودند، شناسایی کنند.
به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران سرانجام در اوایل مهر ماه ماموران در یک عملیات همزمان در چهار شهر اطراف تهران موفق شدند ۱۹ نفر از اعضای این شبکه را شناسایی و دستگیر کنند. همچنین در بررسی کارگاه متهمان تعداد زیادی تجهیزات جعل، اسناد جعلی و مدارک خودروها بدست آمد. همچنین در تحقیقات تکمیلی مشخص شد این افراد ۱۷ خودروی خارجی گران‌قیمت را به شیوه جعل و کلاهبرداری سرقت کردند.
وی در ادامه تاکید کرد: ماموران تاکنون موفق شدند شش خودرو را قبل از فروش توسط متهمان کشف و توقیف کنند.
به گفته محمدیان به دستور مقام قضایی تمامی خودروها کشف و توقیف شده است، همچنین برای متهمان قرار وثیقه سنگین صادر شده و مجازات سختی در انتظار آنها است.
رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به سایر اقدامات مجرمانه این باند گفت: این افراد با تغییر هویت مدارک سرقتی اقدام به افتتاح حساب بانکی کرده، همچنین تعداد زیادی از خانه های فاقد مالک را با جعل سند به فروش رسانده اند، این افراد در اعترافاتشان مدعی شدند که هیچگاه فکر نمی کردند توسط پلیس دستگیر شوند.
محمدیان افزود: در میان دستگیرشدگان یک متهم زن نیز وجود دارد که در صورتیکه مالک اصلی خودرو خانم بود، این افراد با جعل مدرک او را به عنوان فروشنده معرفی می کردند. این افراد بیشتر به دنبال خودروهای فرانسوی، کره ای و ژاپنی بودند.
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: در هنگام درج آگهی برای فروش لوازم با ارزش مراقب کلاهبرداران باشند و تا زمانیکه از اصالت چک های بانکی اطمینان پیدا نکردند، هیچ خرید و فروشی را انجام ندهند.
تاکنون ۲۵ شاکی مالباخته با شناسایی متهمان از آنها شکایت کردند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.