سرما و سوء تغذیه در کمین مسلمانان مظلوم میانمار

رئیس جمهور میانمار در خصوص سرنوشت مسلمانان روهینگیا تصریح کرده که کسانی که تابعیت میانمار ندارند می بایست در اردوگاه ها مستقر شوند تا در نهایت به کشور دیگری فرستاده شوند!

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، کشتار مسلمانان و به آتش کشیده شدن منطقه مسلمان نشین در غرب میانمار توسط بودایی ها موجب شده تا دهها هزار مسلمان منطقه روهینگیا به زندگی در شرایط نامناسب اردوگاههای موقت تن دهند. دیده بان حقوق بشر تاکید کرده که نیروهای میانماری آغازگر درگیریها و تیراندازی به روی مسلمانان روهینگیا بوده اند.

اکنون و در آستانه فصل سرما مسلمانان مظلوم میانمار از بیم حملات بودایی ها و نیروهای دولتی مجبور به زندگی در چنین شرایطی هستند و دولت با ادعای اینکه نمی تواند امنیت مسلمانان را تامین کند به آنها اجازه نمی دهد به شهرهایشان برگردند. از نگاه دولت میانمار، مسلمانان روهینگیا، مهاجران غیر قانونی هستند که از بنگلادش به مناطق دورافتاده غرب میانمار وارد و درآنجا ساکن شده اند.

طی روزهای اخیر هیئتی از سازمان همکاری اسلامی به ریاست افق گوکچن نماینده این سازمان در سازمان ملل متحد وارد این منطقه شده اند. یکی از موضوعاتی که باعث نگرانی بازرسان سازمانهای حقوق بشری و مسلمان شده سوء تغذیه است. به گفته ناظران، به جز اندکی سهمیه برنج، مواد غذایی دیگر به ندرت دراختیار مسلمانان حاضر در اردوگاه آوارگان قرار می گیرد.

رئیس جمهور میانمار در خصوص سرنوشت مسلمانان روهینگیا تصریح کرده که کسانی که تابعیت میانمار ندارند می بایست در اردوگاه ها مستقر شوند تا در نهایت به کشور دیگری فرستاده شوند.

۵۷ عضو سازمان همکاری های اسلامی چندی پیش تصمیم گرفتند به بررسی موضوع میانمار بپردازند. میانمار اخیرا موافقت کرده سازمان همکاری اسلامی به مردم این منطقه کمک های بشر دوستانه ارائه کند به این شرط که این کمک ها برای همه گروههای در منطقه ارائه شود نه فقط مسلمانان!

با این اوصاف، فرارسیدن فصل سرما و نبود تغذیه مناسب در این اردوگاهها باعث خواهد شد تا طی هفته های آینده وضعیت مسلمانان آواره میانمار بدتر از وضع کنونی شده و چه بهتر که از هم اکنون دولتها و ملتهای مسلمان به فکر این گروههای مظلوم باشند.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.