کشتار مسلمانان در میانمار کشتار انسانیت است

‘عمر شهاب’ در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در جاکارتا، با محکوم کردن کشتار مسلمانان در میانمار و عدم توجه جوامع بین الملل به این مسأله بغرنج، این جنایات را جزئی از گناهان کبیره نامید و خاطرنشان کرد: امت مسلمان جهان باید به پشتیبانی از مسلمانان مظلوم میانمار بپردازند و تلاش کنند تا از ترور انسانیت در آن کشور جلوگیری شود.

این عالم اندونزیایی با انتقاد از سکوت نهادهای بین المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد اظهار داشت: این شورا معمولأ در مواقعی که بحران ها به ضرر منافع خود باشد، اتخاذ موضع می کند، این در حالی است که کشتار مسلمانان بیگناه با سکوت آنان مواجه شده که موجب شرم این نهاد بین المللی است.

وی، تنها راهکار موجود برای توقف کشتار مسلمانان در میانمار را از طرق دیپلماتیک دانست و خواهان انجام اقدامات دیپلماتیک کشورهای مسلمان و اسلامی بویژه اندونزی و ایران شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس علمای اندونزی در بخش دیگری از این گفت وگو، موضع علمای اندونزی در این خصوص را محکومیت کشتار مسلمانان عنوان و تصریح کرد: از دیدگاه علما هرگونه توسل به خشونت بجز شرایطی که انسان به دفاع از حقوق خود بپردازد محکوم است، لذا باید به پا خاست و از کشتار انسانیت در میانمار جلوگیری کرد که در غیر اینصورت از دین اسلام خارج شده ایم.

درگیری های قومیتی ماه های اخیر در میانمار موجب کشته شدن شمار قابل توجهی از مسلمانان این کشور شده است.

سکوت مقامات میانمار و مهاجر خواندن مسلمانان این کشور توسط آنان بدون ارایه هیچ سند و مدرک معتبر برای این ادعا، نگرانی ها را درخصوص وضع مسلمانان در این کشور افزایش داده است.

آساق**۳۳۵**۱۵۰۴**۱۳۶۸**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۳۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.