پاکستان کشتار مسلمانان میانماری را بشدت محکوم می کند

به گزارش ایرنا؛ سیدمنور حسن روز یکشنبه در جمع اعضای ارشد حزب جماعت اسلامی در لاهور گفت: نماینده دولت پاکستان در سازمان ملل باید درخواست برگزاری نشست مجمع عمومی برای رسیدگی به موضوع قتل عام مسلمانان میانمار و توقف نسل کشی در این کشور ارایه نماید.

وی با ابراز تاسف از اینکه افراط گرایی و تروریسم میلیون ها نفر از مسلمانان را امروز در جهان تهدید می کند؛ گفت: اما جوامع بین المللی و حقوق بشری در برابر این موضوع سکوت اختیار کرده اند.

سید منور حسن افزود: امروز صدها هزار نفر از مسلمانان در میانمار مجبور به ترک سرزمین خود شده اند و برای نجات جان خود به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

این رهبر مذهبی پاکستان از جوامع بین المللی و حقوقی خواست تا نقش خود را در دفاع از حقوق غصب شده این مسلمانان به خوبی ایفا کنند, حوادثی مانند کشتار مردم مسلمان میانمار یک سیلی محکم به صورت جوامع به اصطلاح متمدن غرب است.

سید منور حسن از سازمان همکاری کشورهای اسلامی خواست تا سریعا نشست اضطراری برای توقف نسل کشی مسلمانان میانمار برگزار کند و اقداماتی در دفاع از مسلمانان این کشور انجام دهد.

رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان همچنین از کشورهای غربی خواست تا از اتخاذ سیاست های دوگانه علیه مسلمانان دست بردارند.

وی افزود: سازمان ملل متحد وظیفه دارد تا از حقوق مردم بویژه مسلمانان میانماری دفاع کند. این کشتار نوعی نقض حقوق بشر در جهان بشمار می رود.

سید منور حسن با بیان اینکه قتل عام مسلمانان جزیی از اعمال غیرانسانی غربی ها علیه مسلمانان می باشد ؛ گفت: کشتار مسلمانان میانماری همچون برگی سیاه در پرونده سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری باقی خواهد ماند.

احزاب و گروه های مسلمان در پاکستان طی روزهای اخیر در شهرهای مختلف این کشور با برپایی تجمعات و راهپیمایی ضمن اعتراض شدید نسبت به نسل کشی مسلمانان در میانمار؛ از سازمان های جهانی خواسته اند تا قتل عام مسلمانان را متوقف سازند.

آساق ** ۱۰۹۵**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۱۴۴۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.