کشورهای اسلامی نسبت به توقف جنایات علیه مسلمانان میانمار اقدام کنند

به گزارش ایرنا، سید’منورحسن’ روز چھارشنبه با ھیات سه نفری مسلمان میانمار در دفتر مرکزی این حزب در شھر لاھور مرکز ایالت پنجاب, دیدار کرد و در جریان وضعیت اسفناک و دردآور مسلمانان میانمار و اقدامات بودائیان افراطی ، دولت و نظامیان این کشور علیه مسلمانان قرار گرفت.

رییس حزب جماعت اسلامی در این دیدار افزود: جامعه جھانی برای توقف جنایات و دفاع از حقوق اولیه مسلمانان این کشور باید تلاش کند.

حسن گفت : حدود نیم میلیون نفر از مسلمانان میانمار ھم اکنون در مرز این کشور با بنگلادش آواره هستند و نیازمند کمک ھای فوری برای خارج شدن از وضعیت موجود می باشند.

وی اضافه کرد: در حالکیه بسیاری از مسلمانان در جھان مورد ظلم و ستم واقع می شوند اما وضعیت مسلمانان میانمار بسیار تاسف بار است.

وی تصریح کرد: مسلمانان میانمار نه تنها از سوی دولت و ماموران امنیتی شکنجه می شوند بلکه جامعه جھانی، رسانه ھای بین المللی و نھادھای به اصطلاح حقوق بشر در برابر جنایات و شقاوت انسانی افراطیون بودایی سکوت اختیار کرده اند.

رییس حزب جماعت اسلامی پاکستان با اشاره به اقدامات این حزب برای تشکیل صندوق کمک به مسلمانان میانمار در پاکستان، تاکید کرد: دیگر جوامع و کشورھای جھان باید با استفاده از کمک ھای بشردوستانه به وضعیت برادران و خواھران میانماری خود توجه داشته باشند.

‘نور حسین اراکانی’ سرپرست ھیات میانماری در این دیدار گفت: مسلمانان میانمار بدون دلیل از سوی افراطیون بودایی مورد خشونت و جنایت قرار می گیرند.

به گفته وی بودایی ها با اسارت مسلمانان بر مصرف گوشت خوک و شراب از سوی آنان تاکید دارند و بوداییان افراطی اعضای خانواده مسلمانان را عریان و آنان را شکنجه می کنند.

اراکانی با اشاره به تعرض بوداییان به زنان مسلمان، گفت: در بعضی از نقاط این کشور مسلمانان توسط افراط گرایان بودایی زنده زنده سوزانده شدند.

پیش از این احزاب و گروههای اسلامی پاکستان ضمن برپایی راهپیمایی و اجتماعات نسبت به نسل کشی و اقدام غیرانسانی افراط گرایان علیه مسلمانان میانمار اعتراض و آن را محکوم کرده بودند.

آساق ** ۱۰۹۵**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۷۱۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. علی اسدی:

    باعرض سلام مطالب مربوط به مسلمانان برمه را دنبال می کنم انها حتی اگر مسلمان هم نباشند مظلوم که هستند و برای خود ماسف هستم که هیچ نمتوانم بکنم وبرای مسولین کشورم ماسف که با در دست داشتن یک کشور اسلامی دستگیری یک زن فلسطینی رابارها از تلویزیون میگذارند امااین ظلم را نمی بینند شاید نمی شود انرا به امریکا بست انشائ الله انهایی که سکوت می کنند و می تواند کاری کنند با همان بوداییها محشورشوند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.