سرنوشت صعود تیم ملی ایران به جام جهانی به دستان خودش افتاد

با نتیجه ای که در دیدار بحرین و عراق ثبت شد، حالا تیم ملی ایران می تواند فارغ از نتایج تیم های دیگر و بدون توجه به سایر مسابقات گروه سوم، به عنوان صدرنشین راهی دور بعد جام جهانی شود.

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2019/11/c3d1b2ec07afa95b94992d09cf944641-1.jpg

به گزارش ممتازنیوز، دو شکست پیاپی برابر بحرین و عراق سبب شد تا نگرانی های زیادی پیرامون صعود ایران به مرحله بعدی رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ و جام ملت های ۲۰۲۳ قطر وجود داشته باشد.


با این حال یک شانس دیگر برای تیم ملی ایران و سرمربی کنونی اش مارک ویلموتس بلژیکی وجود داشت که سرنوشت تیم ملی در دستان خودش قرار بگیرد و آن هم تساوی دو تیم بحرین و عراق بود که در دیدار رفت نیز در منامه به نتیجه یک بر یک دست یافته بودند؛ نتیجه ای که به هر ترتیبی بود، در پایان دیدار دو تیم رقم خورد و حالا تیم ملی می تواند حتی به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی بازی ها صعود کند.


رقابت های مقدماتی جام جهانی از فروردین ماه سال ۱۳۹۷ برای تیم ملی از سرگرفته خواهد شد. در تاریخ هفتم فروردین ماه ۱۳۹۹ تیم ملی در ورزشگاه آزادی به مصاف هنگ کنگ می رود و ۷ روز بعد در خاک کامبوج به مصاف این کشور می رود.


پیروزی در این دو دیدار برای تیم ملی محتمل به نظر می رسد، اما چیزی که کارشناسان را پیرامون آینده مربیگری ویلموتس در ایران نگران می کند، کسب دو پیروزی متوالی برابر بحرین و عراق است که به ترتیب در تاریخ های ۱۵ خردادماه و ۲۰ خردادماه در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.


نتیجه بازی عراق و بحرین به گونه‌ای رقم خورد که حالا تیم ملی فوتبال ایران می‌تواند با چهار پیروزی در دور برگشت بدون توجه به هر نتیجه‌ای در بقیه مسابقات گروه به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی صعود کند؛ اما چالش اصلی که موفقیت و کسب پیروزی در دو دیدار برابر بحرین و عراق است، همچنان پیش روی فوتبال ایران و مربی فعلی اش مارک ویلموتس قرار دارد و برداشتن گام های اشتباه مقابل دو تیم مدعی گروه که نشان داده اند از مربیان باهوشی روی نیمکت خود سود می برند، می تواند کار تیم ملی را در مرحله اول مقدماتی و در خاک ایران تمام کند.


در حال حاضر تیم ملی که ۶ امتیاز از دو دیدار برابر هنگ کنگ و کامبوج در دور رفت کسب کرده، پس از بحرین با ۹ امتیاز و عراق با ۱۱ امتیاز در رتبه سوم گروه قرار گرفته است. تیم ملی یک بازی کمتر از دو مدعی گروه انجام داده، ولی هیچ راهی برای صدرنشین شدن در گروه سوم رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ و جام جهانی ۲۰۲۳ چین ندارد، جز پیروزی در هر ۴ دیدار باقی مانده؛ چرا که دوم شدن در گروه ممکن است کار تیم ملی را به اما و اگر و شاید حذف احتمالی زودهنگام بکشاند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.