سرنوشت مبهم آخرین رمان اصغر الهی

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر الهی تا روزهای پایانی زندگی مشغول کار روی آخرین رمانش بود. عنوان این داستان ۱۳۷ صفحه‌ای «دخترکی با چشمان سیاهِ مشوش و …» است.

اصغر الهی در روزهای پایانی عمر آن را تحویل ناشر (توس) داد، اما هنوز برای اخذ مجوز راهی ارشاد نشده و گویا برخی نگرانی‌ها درباره ممیزی و همچنین گرانی کاغذ موجب این تصمیم ناشر در مقطع فعلی شده است.

داستان «دخترکی با چشمان سیاهِ مشوش و …» درباره یک مشهدی است که لباس‌هایی را که از جنگ جهانی دوم در کشتی‌های اروپایی مانده، می‌آورده و در خراسان می‌فروخته است.

همچنین قرار بود یکی از مجموعه داستان‌های معروف اصغر الهی با عنوان «دیگر سیاوشی نمانده» از سوی همین ناشر تجدید چاپ شود، اما گرانی کاغذ فعلاً سد راه بازنشر این کتاب پرفروش شده است.

اصغر الهی نویسنده و روانپزشک، زاده مشهد، خرداد ماه امسال به دلیل عارضه قلبی در سن ۶۸ سالگی درگذشت. مجموعه داستان‌های «بازی»، «قصه شیرین ملا»، «قصه‌های پاییزی»، «رویا در رویا»، «دیگر سیاوشی نمانده» و رمان‌های «مادرم بی‌بی جان» و «سالمرگی» از جمله آثار اوست.

آخرین کتابی که از اصغر الهی منتشر شد (سال ۱۳۹۰) «حکایت عشق و عاشقی ما» بود. رمان «سالمرگی» این نویسنده در هفتمین دوره‌ جایزه‌ ادبی هوشنگ گلشیری (سال ۸۶) به نشان برگزیده دست یافت. 


MehrNews Rss Feed

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. تکتم:

    خیلی زیباست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.