سریال ˝یلدا ˝ آدمها را به سنت دعوت می کند

کاظم هژیرآزاد در گفت و گو با هنرآنلاین

کاظم هژیرآزاد بازیگر سریال ˝یلدا˝ می گوید این سریال مردم را به پایبندی سنت ها دعوت می کند.

کاظم هژیر آزاد بازیگر سینما و تلویزیون در گفت وگو با هنر آنلاین در باره حضورش در مجموعه ” یلدا ” عنوان کرد در این مجموعه نقش شمر خوان بازنشسته ای را بازی می کنم که به سبب یک مسئله عشقی سالها است که شمر خوانیش را کنار گذاشته و در قهوه خانه اش روز گار می گذراند .در دوران جوانی این مرد به همراه ممدلی که عباس خوان تعزیه بوده به دختری دل می بنند و دختر در نهایت ممدلی را برای ازدواج انتخاب می کند و ممدلی در هنگام مرگ ، مرد را به عنوان وصیش برمی گزیند.

این بازیگر در مورد ویژگی های سریال “یلدا ” گفت : مهم ترین ویژگی این سریال تقابل هایی است که بین سنت و مدرنیته رخ می دهد و در نهایت آشتی میان این دو عرصه به وجود می آید .جوانهای ما با توجه به شرایط جامعه بتدریج از سنتها فاصله می گیرند و جذب مدرنیته می شوند . در این سریال تلاش شده تبعات مثبت بازگشت به سنتها ارائه شود.

هژیر آزاد با اشاره به تاثیرات مرگ ممدلی افزود : با مرگ پدر بزرگ و وصیتی که برای اعضا خانوداه اش باقی می گذارد . سبب آشتی دوباره اعضا خانواده و به خصوص جوانها با سنتها می گرددو در بین اعضا خانواده هم یک همدلی به وجود می آید.

 
مجموعه تلویزیونی “یلدا” با بازی محمدرضا شریفی‌نیا، چنگیز جلیلوند، مهرداد ضیایی ، حمید رضا اذرنگ ؛ فریبا کوثری، سحر افتاده، ساغر عزیزی، حامدمیرباقری و … به تهیه‌کنندگی بهروز خوش‌رزم و کارگردانی حسن میرباقری و تحت نظارت داورد میر باقری نوشته شده و در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم ساخته شده است.

 
این سریال در مورد زندگی پیر مردی است که سال هاست سنت تعزیه خوانی را در شهرستان خود حفظ کرده است ولی در زمان مرگش حس می کند گناهی انجام داده که سبب تنهایی او شده است .
 


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.