سفر قریب‌الوقوع هیات تجاری-صنعتی آلمان و بلژیک به ایران

رئیس هیات مدیره انجمن قطعه سازان از پیشنهاد تمدید لغو ۶ ماهه تحریمهای بین المللی صنعت قطعه سازی خبر داد و گفت: به دنبال سفر هیأت فرانسوی به ایران قرار است هیأت هایی از آلمان و بلژیک نیز به کشور سفر کنند.

به گزارش گروه وبگردی ممتازنیوز، محمدرضا نجفی‌منش، با اشاره به اینکه براساس توافقات به عمل آمده با هیأت فرانسوی قرار شد دو طرف برای حل مشکلات بانکی تلاش خود را انجام دهند، اظهارداشت: یکی از موانع اصلی تبادلات تجاری قطعه سازان داخلی و خارجی مشکلات بانکی است که به نظر می رسد برای نتیجه بخش بودن لغو تحریم‌های بین المللی صنعت قطعه سازی باید راهکارمناسبی برای آنها نیز صورت گیرد.

وی با بیان این که علاوه بر رفع مشکلات بانکی هیأت فرانسوی تأکید زیادی بر تلاش دو طرف جهت رفع تحریم‌های بین المللی فولاد داشت، افزود: از همان روزهای نخست لغو ۶ ماهه تحریم صنعت قطعه سازی بهانه‌های متعددی از سوی شرکت های قطعه سازی خارجی برای این مدت زمان مطرح شد که قرار است براساس توافقات این مدت ۶ ماهه تمدید گردد. البته این امر هنوز به مرحله نهایی نرسیده و فقط در حد پیشنهاد است.

هیات مدیره انجمن قطعه سازان به تشکیل کمیته‌ای در وزارت صنعت و مرکز ریاست جمهوری برای ارزیابی نتایج لغو تحریم های بین المللی خبر داد و گفت: در قالب این کمیته ها نتایج لغو تحریم های بین المللی مورد بررسی قرار می گیرد تا اگر مشکلاتی برای این موضوع وجود داشته باشد از سوی مسئولین برطرف گردد.

نجفی منش با اشاره به اینکه هیأت فرانسوی به درخواست خود به ایران آمد، گفت: امیدواریم با افزایش مراودات بین المللی سطح همکاری صنعتگران داخلی با خارجی ها افزایش پیدا کند البته هم راستای سفر هیأت فرانسوی به ایران قرار است هیأت هایی از آلمان و بلژیک نیز به ایران سفر کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.