سفر هیأتی از تجار هندی به ایران در مرداد ماه / حذف مالیات برای تجار ایرانی

سید مهدی نبی زاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سفر وزیر امور خارجه کشورمان به هند که اولین سفر مقامات ایرانی به این کشور پس از رایزنی های تازه غرب  با این کشور بود با اشاره به دیدارهای صورت گرفته با نخست وزیر و مسئولان شورای امنیت ملی و وتقدیم دعوت نامه نشست سران عدم تعهد به نخست وزیر هند؛ گفت: دو طرف در این دیدار ها بر تقویت غیرمتعهد ها تأکید داشتند .

وی همچنین با اشاره به دیدار دو ساعته صالحی و وزیر خارجه هند، اظهار داشت: طرفین در زمینه مسائل منطقه و همکاری با افغانستان صحبت های مفصلی داشتند.

نبی زاده همچنین در ارتباط با مبادلات تجاری دو کشور ایران و هند با بیان اینکه در مسیر خرید نفت ایران از سوی هند هیچ مانعی وجود ندارد و این مبادلات ادامه دارد، تأکید کرد: مابقی امور تجاری غیر نفتی نیز در حال انجام است و در هفته گذشته  نیز امکان خرید به وسیله روپیه برای تجار و بازرگانان ایرانی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: تا هفته گذشته این ابهام وجود داشت که به روپیه ایرانیان در بانک های هند مالیات سنگین تعلق بگیرد، که در بودجه مجلس هند مطرح و تصویب شد که این مالیات تعلق نگیرد و اکنون تجار ایرانی می توانند بدون مالیات در حساب ها ال سی های بیشتری را باز کنند.

نبی زاده همچنین خاطرنشان کرد: هیأتی از تجار هندی در مرداد ماه به منظور گسترش روابط تجاری به تهران سفر خواهد داشت.

سفیر ایران در هند همچنین ابراز امیدواری کرد که برنامه های اجلاس عدم تعهد نتیجه های بسیار خوبی به همراه داشته باشد و کشورهای زیادی در این کنفرانس شرکت کرده و بتوانند همکاری های مشترک بسیاری را داشته باشند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.