سفیر سوریه درلبنان: جنگ تمام عیار اعراب وغرب علیه سوریه در جریان است

به گزارش ایرنا ازبیروت، ‘علی عبدالکریم علی’ روز پنچ شنبه در گفت وگویی رسانه ای با اشاره به اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای محیط پیرامون گفت: حوادث جاری در نقاط مرزی لبنان و سوریه حاکی از اجرای این سیاست از سوی لبنان نیست.

سفیر سوریه در لبنان ادامه داد: دولت لبنان، رییس جمهور و تمامی مسئولان آن نسبت به اجرای سیاست دور نگه داشتن لبنان از پیامدهای محیط پیرامون اصرار دارند ولی اجرای این سیاست باید به طور عملی در نقاط مرزی لبنان و سوریه که روزانه شاهد سیر تجاوزات آشکار مجموعه های مسلح است، نمایان شود.

وی با اشاره به شایعه جدا شدن ‘فاروق الشرع’ از نظام و کشته شدن یک مقام بزرگ نظامی در سوریه(ماهرالاسد) گفت: این شایعات، صرفا جنگ روانی است که دشمنان بعد از تحقق پیروزهای ارتش سوریه و مردم آن در معرکه نبرد به راه انداخته اند.

علی عبدالکریم با اشاره به وجود گذرگاه هایی برای آنچه کمک های انساندوستانه برای مردم سوریه خوانده می شود، افزود: انواع اسلحه ها و بسیاری از جنگجویان عربی و خارجی از طریق این گذرگاه ها برای جنگیدن با سوریه به خاک ما وارد می شوند.

سفیر سوریه در لبنان با اشاره به حملات جریان ۱۴ مارس علیه سوریه و اصرار آنها به قطع روابط بیروت – دمشق تأکید کرد: سفارت سوریه در لبنان با توجه به حفظ روابط برادری میان دو کشور به کلیه اصول دیپلماتیک پایبند است.

عبدالکریم علی با اشاره به رأی ممتنع لبنان در نشست اخیر مکه در رابطه با به تعلیق درآوردن عضویت سوریه در سازمان کشورهای اسلامی اظهار کرد: بیانیه پایانی این نشست از سوی برخی کشورهای شرکت کننده مورد تأیید قرار نگرفت و طبق گزارش هایی که در این رابطه به دست ما رسیده، برخی کشورها، نسبت به مسئله به تعلیق درآوردن عضویت سوریه در سازمان کشورهای اسلامی اعتراض داشتند و برخی نیز از ابراز نظر در این زمینه خود داری کردند.

خاورم*۲۰۲۳**۱۰۳۰**۱۳۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۹۷۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.