سفیر ژاپن با علی لاریجانی دیدار کرد

۰۲م اسفند ،

کوجی هاندا سفیر ژاپن در تهران بعدازظهر امروز – چهارشنبه – با علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، لاریجانی در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه روابط بین مردم دو کشور ایران و ژاپن گفت: دو کشور از دیرباز روابط و مناسبات دوستانه‌ای داشته‌اند و در ذهن مردم ایران هیچ سابقه یا خاطره منفی از کشور ژاپن وجود ندارد.

وی همکاری و رایزنی دو کشور در مسائل مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای را از جمله زمینه‌های مساعد برای افزایش تعاملات و همکاری‌های فیمابین دانست و افزود: ایران و ژاپن به عنوان دو کشور بزرگ و مهم آسیایی دارای علایق و دغدغه‌های مشترکی می باشند که با استمرار رایزنی‌ها می‌توانند به حل سریع‌تر بحران‌ها و معضلات منطقه‌ای و بین‌المللی کمک کنند.

رییس مجلس شواری اسلامی در ادامه به ظرفیت‌های پارلمانی در گسترش روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و صنفی دو کشور اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه توسعه مناسبات و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های مختلف استقبال و حمایت می‌کند و راه برای بسط روابط در تمام سطوح پارلمانی باز است.

لاریجانی در این راستا از همتای ژاپنی خود برای سفر رسمی به جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گفت‌وگوهای آتی هسته‌یی ایران با غرب خاطرنشان ساخت: پیشرفت در مذاکرات هسته‌یی ایران مستلزم تغییر عینی و عملی در مجموعه گفتار و رفتار غرب بویژه آمریکایی‌هاست و جمهوری اسلام ایران در مسیر مذاکرات خود از ابتدا تاکنون حسن نیت کامل را نشان داده است.

در ادامه این دیدار، کوجی هاندا سفیر تازه ژاپن در تهران ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در کشورمان به عنوان سفیر، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری بزرگ و مهم در منطقه و جهان نام برد و گفت: تمام تلاش و اهتمام خود را برای گشوده شدن افق‌های تازه در روابط خوب بین دو کشور به کار خواهم گرفت.

وی روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را دوستانه و مبتنی بر احترام متقابل توصیف کرد و گفت: ژاپن آمادگی دارد مناسبات و همکاری‌های خود را در تمام زمینه‌ها با جمهوری اسلامی ایران گسترش دهد.

سفیر ژاپن در ادامه افزود: بین دو کشور درخصوص مسائل و تحولات مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری و رایزنی‌های خوبی وجود داشته که باید استمرار یابد.

وی با اشاره به موضوع هسته‌یی کشورما ننیز ابراز امیدواری کرد با استمرار گفت‌وگوهای سازنده راه‌حل مناسبی در جهت تفاهم کامل بین طرف‌های مذاکره به منصه ظهور برسد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.