سئول سفیر ژاپن را احضار کرد

۰۵اردیبهشت،

ap1-94.jpg

کره جنوبی به منظور اعتراض به دیدار ۱۶۹ قانونگذار ژاپنی از معبد یاسوکونی، سفیر ژاپن را در سئول احضار کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی سفیر ژاپن را در سئول امروز (پنجشنبه) به منظور اعتراض به دفاع اول‌وزیر ژاپن از دیدار ۱۶۹ قانونگذار کشورش از معبد مورد مناقشه، احضار کرد.

پس از آنکه ۱۶۹ قانونگذار ژاپنی در هفته جاری از معبد یاسوکونی دیدار کردند، چین و کره جنوبی به شدت ژاپن را به باد انتقاد گرفتند.

دیدار این ۱۶۹ قانونگذار ژاپنی از این معبد پس از اهدای پیشکش‌های شینزو آبه، اول‌وزیر ژاپن به این محل و ادای احترام سه تن از وزیران کابینه وی به این معبد در روزهای قبل صورت گرفت.

اما دولت‌های پکن و سئول از این اقدام بسیار خشمگین شده و آن را بی‌اعتنایی و انکار توکیو به قبل نظامی‌گری این کشور و ارتکاب جرایم جنگی در طول جنگ دانستند.

وزارت امور خارجه کره جنوبی اعلام کرد، کیم کیوهیون، معاون وزیر امور خارجه سئول به سفیر ژاپن گفت: متوجه نمی شویم چرا دولت ژاپن چشم‌ها و گوش‌های خود را بر روی صدمات و خسارت‌هایی که توسط حملات و نظامی‌گری‌اش وارد کرده، بسته است. این اقدام ژاپن ارزش‌های مهم چون صداقت و اعتماد میان کشورهای همسایه را تهدید می‌کند.

تنش‌های ایجاد شده میان ژاپن، کره جنوبی و چین سبب نگرانی واشنگتن شده است چرا که آمریکا به دنبال همکاری سئول، توکیو و پکن برای مهار کردن و مقابله با کره شمالی است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.