سلاح چرا و چگونه به مخالفان مسلح سوریه رسید؟

۹ م دیماه ،

قسمت دوم مجموعه مستند «بحران در سوریه» شنبه ۹ دی ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه خبر پخش می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چرا اعتراضات مسالمت آمیز در سوریه به سرعت جای خود را به درگیری های مسلحانه داد؟ سلاح چرا و چگونه به مخالفان مسلح رسید؟ عربستان، قطر و ترکیه از حمایت مالی و تسلیحاتی مخالفان اسد به دنبال چه دستاوردی در سوریه می باشند؟ چریک های سلفی مذهب افراطی از کشورهای مختلف عربی چگونه وارد درگیری های سوریه شدند و چگونه پای القاعده به بحران سوریه کشیده شد؟ این ها سوالاتی است که با گذشت دو سال از آغاز بحران سوریه در ذهن بسیاری از مردم جهان شکل گرفته است. فضای غبار آلود امنیتی سوریه و جو غالب رسانه ای دنیا هم مانع از آن شده تا شاهد جواب درستی برای این سوالات و تصویر درستی از این اتفاقات باشند.   
قسمت دوم مجموعه مستند «بحران در سوریه» که به موضوع مسلح شدن مخالفان سوریه و چگونگی تأمین برای آنها می پردازد روز شنبه ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه خبر پخش می گردد.
در این قسمت با امین حطیط (ژنرال بازنشسته ارتش لبنان)، فداء عیتانی ( روزنامه نگار و خبرنگار میدانی )،محمد نورالدین(کارشناس سیاسی مسائل ترکیه) و الیاس فرحات ( ژنرال بازنسیته ارتش لبنان) دربارهٔ موضوع سلاح در بحران سوریه گفتگو شده است.
مجموعه مستند «بحران در سوریه» به همت گروه سیاسی شبکه خبر، تابستان امسال در سوریه و لبنان تولید شده است. دوشنبه شب قبل قسمت اول این مجموعه با عنوان “آتشفشان دمشق”از شبکه خبر پخش شده است. در این قسمت روند اتفاقات دو سال اخیر بررسی شد./ی۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.