سلیمان عباسی هشدار داد:پایداری ریزگردها، هزینه ای درمانی تازه

سه شنبه ۱۳ تیر – ۰۵:۰۴:۳۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عوامل طبیعی و انسانی را دلیل بروز پدیده گردوغبار دانست و گفت: تداوم این پدیده سلامت افراد جامعه را به خطر انداخته و در آینده نزدیک هزینه زیادی را برای درمان، تحمیل خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، سلیمان عباسی اظهار داشت: علت اصلی بروز پدیده ریزگردها به کشورهای همسایه ارتباط  داشته به طوری که عوامل طبیعی و انسانی کشورهای همسایه  شدت و آسیب های این پدیده را تشدید کرده است.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با مد نظر قرار دادن دلایل بروز این پدیده افزود: علل مختلفی برای بروز پدیده گردوغبار ذکر می‌شود که احداث سد، از بین رفتن چسبندگی بین خاک، از بین رفتن درختکاری و یا  نکاشتن درخت از جمله آنهاست.
وی با بیان اینکه وزش باد از سوی غرب، ریزگردها را به سمت کشورمان می‌آورد، گفت: وظیفه سازمان حفاظت از محیط زیست این است که اقدامی فوری برای مقابله با پدیده گردوغبار انجام دهد و تصمیم جدی در این زمینه اتخاذ کند.
عباسی رایزنی و مذاکره با کشورهای همسایه را در کنترل پدیده گردوغبار موثر دانست و تصریح کرد: طبیعی است که ما نمی‌توانیم سدی در مقابل ریزگردها ایجاد کنیم؛ اما با کنترل منشأ این پدیده می‌توان آثار ناشی از آن را به حداقل ممکن کاهش داد.
این نماینده مجلس نهم در واکنش به اظهارات رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد اینکه ریزگردها باعث مرگ و میر نمی‌شود، اعلام کرد: اثبات چنین ادعایی کار بسیار دشواری است؛ زیرا تاکنون هیچ آزمایشی در این زمینه انجام نشده اما از آنجا که ریزگردها آلاینده‌های شیمیایی و میکروبی را به همراه دارند، در سیستم تنفسی افراد به ویژه سالمندان، زنان باردار، کودکان و افراد دارای بیماری آسم اثرات سوئی به جا می‌گذارد.
وی با بیان اینکه گردوغبار موجب تشدید بسیاری از بیماری‌ها می‌شود، اظهار داشت: در صورتی که این پدیده توسط دولت کنترل نشود در آینده بسیار نزدیک مردم باید هزینه‌های بسیار زیادی را در بخش سلامت و درمان متحمل شوند.
عباسی با تاکید بر اینکه دولت و به‌خصوص سازمان حفاظت محیط زیست باید موضوع گردوغبار را جدی بگیرند، افزود: این پدیده در بلند مدت آثار بسیار بدی را بر سلامت افراد جامعه به جا می‌گذارد؛ از همین‌سو باید تدبیری جدی برای آن اندیشید و اقدامی سریع برای کنترل آن انجام داد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ضرورت اطلاع‌رسانی به مردم در مورد پدیده گردوغبار گفت: شاید دولت  قداماتی را برای کنترل این پدیده انجام داده باشد، اما از آنجا که تاکنون گزارشی به مردم ارائه نداده است؛ نمی توان هیچ اظهار نظر صحیحی در مورد اقدامات دولت در این زمینه داشت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۰۳۱۷۰۴۳۲۸۷۷


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.