ضرب الاجل به محیط زیست به خاطر ریزگردها

نماینده اهواز در گفت وگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

جام جم آنلاین: رئیس کارگروه منابع طبیعی و محیط زیست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۰۳ روز در استان خوزستان گرد و خاک وجود داشت، گفت: متأسفانه مسئولین هیچ اقدامی برای مقابله با ریزگردها نکرده و ما نمایندگان خواستار تعیین ضرب الاجل برای سازمان محیط زیست برای مقابله با این پدیده هستیم.

سید شکرخدا موسوی امروز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به پدیده ریزگردها، گفت:این پدیده از شش – هفت سال پیش تاکنون مردم خوزستان را دچار مشکل کرده و متأسفانه همچنان ادامه دارد.

وی افزود: بعد از هفت سال از ورود این پدیده به ایران، تازه مسئولین می‌خواهند فکری برای مقابله با آن بکنند که ما به همین فکر کردن آنها هم خوشبین نیستیم.

«در سال ۱۳۹۰ از ۳۶۵ روز سال، ما شاهد ۱۰۳ روز ریزگرد در آسمان خوزستان بودیم.»

نماینده اهواز تأکید کرد: به رغم وجود این پدیده، متأسفانه تجهیزات لازم بهداشتی و درمانی در اختیار استان قرار نمی گیرد و اعتبارات لازم نیز برای تجهیز بیمارستان ها و همچنین ماسک و شیر  بین مردم توزیع نمی شود.

رییس کارگروه منابع طبیعی و محیط زیست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: مردم خوزستان باید در گرمای ۵۵ درجه، گرد و خاک را تحمل کنند و زندگی در استان بسیار سخت و غیرممکن است.

نماینده اهواز گفت: اگرچه این ریزگردها منشأ خارجی دارد و حدود ۷۰ درصد آن از کشور عراق وارد ایران می‌شود اما مسئولین باید اقدامات لازم برای مقابله با آن را انجام دهند.

موسوی افزود: نمایندگان استان از مجلس شورای اسلامی می‌خواهند تا ضرب الاجل و زمانبندی دقیقی برای مسئولین سازمان حفاظت محیط زیست تعیین کرده تا با این پدیده در زمان مشخص مقابله شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.