برگزاری کارگروه آلودگی هوای استان خوزستان

۱۳خردادماه،

در آستانه هفته محیط زیست و با حضورقائم مقام و معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست واستاندار خوزستان،جلسه کارگروه آلودگی هوای استان خوزستان برگزار شد.

 
 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در این کارگروه، شاعری از گرد و غبار در استان به عنوان یک مشکل نام برد و گفت : برای رفع این مشکل همکاری تمام دستگاه ها و نهادها ضروری است .
وی با بیان اینکه عمده مشکل گرد و غبار در استان و کشور منشاء خارجی دارد گفت:پیگیری هایی از طریق کشور عراق انجام شده و طرحی از این کشور برای مقابله با ریزگرد و خشکسالی در حال اجراست که امید است با به ثمرنشستن این طرح بخش عمده مشکل گردوغبار استان برطرف شود.
شاعری از تالاب ها به عنوان سپر و دیوار مقابل گردوغبار نام برد و گفت: امسال ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای طرح های محیط زیست در مجلس تصویب شده که این مبلغ صرف هزینه های مقابله با ریزگردها و تجهیز دستگاه های هواشناسی خواهد شد.
قائم مقام و معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل صندوق حفاظت ازمحیط زیست منطقه (یونپ) اشاره نمود و گفت: این صندوق از جمعی از کشورها مانند ایران ، عراق ، سوریه و عربستان تشکیل شده که این صندوق کمک می کند تا دیگر کشورهای عضو برنامه هایی برای مقابله با گرد و غبار مانند ایران و عراق داشته باشند.
در این جلسه حجازی استاندار خوزستان نیز از تلاش و اقدام جدید دولت عراق در آبگیری مجدد تالاب هورالعظیم خبرداد و گفت:با آبگیری این بخش از تالاب ،علاوه بر زنده شدن تالاب ، سبب کاهش تولید ریزگرد نیز خواهد شد.
وی از تلاش هایی که در راستای کاهش گرد و غبار انجام می شود تقدیر کرد و گفت : باید تلاش هلای بیشتری شود تا این مشکل که سلامت مردم را به خطر می اندازد برطرف شود.
در این جلسه احمدرضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه مقابله با ریزگردها ارائه نمود.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.