مه‌پاشی برای کاهش آلودگی هوای تهران

جام جم آنلاین: در پی افزایش ریزگردها در بسیاری از استان‌های کشور و نگرانی از بحرانی شدن وضع هوای کلانشهرها و بخصوص تهران، معاون استاندار تهران از حذف آلودگی‌های فسیلی در پایتخت خبر داد و گفت: برای کاهش آلودگی‌های ناشی از ذرات کمتر از ۵/۲ میکرون استفاده از روش مه‌پاش را پیشنهاد می‌کنیم.

محمدرضا محمودی در گفت‌وگو با مهر افزود: آلودگی‌های ناشی از ذرات معلق کمتر از ۵/۲ میکرون از اصلی‌ترین مشکلات آلودگی‌های هوا هستند که برای حذف آنها نیز راهکارهایی پیش‌بینی می‌شود.

معاون استاندار تهران با اشاره به دلایل حذف آلودگی فسیلی از هوای کلانشهرها توضیح داد: افزایش کیفیت سوخت و موتورهای اتومبیل‌ها ارتباط مستقیم با حذف آلودگی فسیلی در پایتخت دارد.

محمودی در خصوص راهکارهای کاهش آلودگی‌های ناشی از ذرات معلق توضیح داد: یکی از راهکارهای کاهش ذرات معلق آب‌پاشی بود که انجام نشد اما روش‌های مدرن‌تری مانند استفاده از دستگاه‌های مه‌پاش است که با تبدیل آب به مه رطوبت هوا را افزایش داده و ذرات را سنگین می‌کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در شهرهایی مانند تهران این گونه روش‌ها اجرایی است، گفت: روش‌های پیشنهاد شده علمی است و برای اجرا نیاز به هزینه دارد که باید برای سلامت شهروندان این هزینه‌ها پرداخت شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.