سنای آمریکا: دولت از گزینه نظامی علیه برنامه هسته​ای ایران استفاده نکند

به گزارش خبرآنلاین، سنای آمریکا قطعنامه​ای را تصویب کرد که در آن ضمن تاکید بر ادامه کلیه اقدامات برای متوقف کردن ایران از دست یابی به سلاح هسته​ای، بر استفاده نکردن دولت آمریکا از گزینه نظامی برای رسیدن به این هدف تاکید کرده است.

به گزارش آسوشتیدپرس، این قطعنامه با اکثریت آرای نمایندگان سنای آمریکا علیه ایران به تصویب رسیده که در آن برهمه تلاش های دولت آمریکا برای متوقف کردن ایران از آنچه تولید سلاح هسته​ای خوانده شده صحه گذاشته و می​گوید کنترل ایران مجهز به توانایی هسته​ای گزینه آنها نیست{اینجا}

در این قطعنامه که با موافقت ۹۰ نفر از اعضای سنا و مخالفت یک نفر به تصویب رسید، از اقدامی غیرالزام‌آور حمایت شده که می‌گوید نباید آن را به عنوان مجوز توسل به نیروی نظامی یا اعلام جنگ تفسیر کرد.

سنای آمریکا در حالی برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته​ای قطعنامه​ای افزون بر قطعنامه​های تحریمی دیگر به تصویب رسانده که جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها در مجامع بین​المللی اعلام کرده است که به دنبال دانش صلح امیز هسته​ای است نه سلاح هسته​ای. مضاف بر اینکه رهبر معظم انقلاب هم استفاده از سلاح هسته​ای را در فتوایی حرام اعلام کرده بودند.

از سوی دیگر تاکید سنا بر عدم ورود دولت آمریکا به فاز نظامی علیه ایران را می​توان مخالفت جدی با رویاپردازی​های رژیم صهیونیستی دانست. چه آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی هفته​های گذشته بارها از لزوم رویارویی نظامی با ایران سخن گفته است اما تا کنون مقامات واشنگتن به او پاسخ مثبتی نداده​اند.

این مصوبه سنا که ماه‌ها قبل توسط لیندسی گراهام، باب کیسی، جولیبرمن ارایه شد، بر تداوم فشار اقتصادی و دیپلماتیک علیه تهران تا زمانی که برنامه غنی‌‌سازی اورانیوم را متوقف و با بازرسان بین‌المللی همکاری و به توافقی‌ دایم مبنی بر صلح‌آمیز بودن اهداف صلح آمیز برنامه خود دست یابد، تاکید می‌کند.

سناتور رندی‌پل تنها سناتوری است که به این قطعنامه رای منفی داد.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.