سنگ‌اندازی فرانسه برای خرید پالایشگاه پتروپلاس توسط ایران/ احتمال اعتصاب کارکنان پالایشگاه

۱۸ام بهمن ،

16853.jpg

دولت فرانسه در رویکردی مخاصمه جویانه تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از حضور ایران در مزایده فروش پالایشگاه پتروپلاس جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در شرایطی که مزایده فروش پالایشگاه پتروپلاس فرانسه به سبب کاهش تقاضای نفت در اروپا با عدم استقبال خریداران مواجه شده، دولت فرانسه از هر تلاشی برای جلوگیری از حضور ایران در این مزایده دریغ نمی‌کند.

تقاضای نفت در اروپا به سبب بحران اقتصادی با کاهش مواجه شده و به همین سبب استقبال چندانی از مزایده فروش این پالایشگاه در فرانسه به عمل نیامده است.

متقاضیان تا امروز(سه‌شنبه) فرصت دارند که پیشنهاد خود را به مقامات حقوقی ارائه داده و مانع منحل شدن این پالایشگاه که دولت فرانسه به سختی به دنبال جلوگیری از آن است، شوند.

دولت فرانسه در دخالتی آشکار پیشنهاد شرکت ایرانی تدبیر انرژی را به سبب تحریم‌های بین‌المللی که واردات نفت از ایران را منع می‌کند، با چالش مواجه کرده است.

ایون اسکارنت، نماینده این پالایشگاه در بیانیه‌ای گفت: دولت هر کاری را برای رد پیشنهاد ایران انجام داد در حالیکه این پیشنهاد با تحریم‌ها در تناقض نیست.

این در حالیست که تنها متقاضی خرید جدی این پالایشگاه که روزانه ظرفیت پالایش ۱۶۱ هزار بشکه نفت را دارد، شرکت نت اویل به ریاست راجر تامراز یک تاجر از خاورمیانه بوده است.

مقامات این پالایشگاه روز قبل با مقامات دولت فرانسه دیدار کردند تا دربارهٔ پیشنهادهای روی میز صحبت کنند اما نسبت به اعتصاب در صورت منحل شدن پالایشگاه اخطار دادند.

اسکارنت گفت: اگر تا فردا یک راه حل پیدا نشود، کارگران پتروپلاس اعتصاب خواهند کرد.

یک مقام دولتی پس از این دیدار گفت: احتمال حصول یک نتیجه موفقیت آمیز محدود است.

ورشکستگی پالایشگاه پتروپلاس تازه ترین مانع پیش روی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه برای عمل به وعده خود مبنی بر کاهش بیکاری روز افزون در این کشور تا پایان سال است.

انحلال این پالایشگاه همچنین یک دردسر برای شرکت نفتی شل به عنوان مالک قبلی این پالایشگاه است زیرا مسوولان این پالایشگاه می‌گویند: اگر هیچ خریداری برای پتروپلاس پیدا نشود، شل باید در مورد هزینه‌های جمع‌آوری و رفع آلودگی از محل پالایشگاه مشارکت کند.

شل که از سال ۱۹۲۹ در این پالایشگاه فعالیت کرده در سال ۲۰۰۸ آن را به پالایشگاه سوئیسی پتروپلاس فروخت. این پالایشگاه در ژانویه سال قبل اعلام ورشکستگی کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.