سهم بالای صنعت “دام و طیور” در سبد غذایی خانوار برکسی پوشیده نیست

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور گفت: امروز اهمیت صنعت دام و طیور و سهم آن در سبد غذایی خانوار برکسی پوشیده نیست بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند سبب رونق این صنعت و توسعه آن در کشور شود.

 به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور، فرآورده‌های لبنی و صنایع وابسته امروز صبح با مشارکت بیش از ۴۰۰ شرکت داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش یافت.
 
برپایه این گزارش ممتاز به نقل از، در نمایشگاه امسال حضور شرکت کنندگان خارجی به ویژه کشورهای اروپایی از ۲۵ درصد رشد برخوردار بوده است. 

همچنین حضور شرکت‌های داخلی نیز در نمایشگاه امسال نسبت به دوره قبلی این نمایشگاه از رشد ۳۵ درصدی برخوردار است. 

این گزارش ممتاز به نقل از می‌افزاید، در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور که کشورهایی چون آلمان، چین، ترکیه، فرانسه، بلژیک، مالزی، سوئیس، اتریش، کره جنوبی، و ایتالیا حضور دارند شرکت کنندگان داخلی و خارجی انواع تجهیزات مورد نیاز صنایع دامپروری، مکمل‌های خوراکی، دامپزشکی، واکسن‌های دامی، فراورده‌ها و تولیدات لبنی و نیز آخرین دستگاه‌ها و فناوری‌های روز این صنعت را در معرض دید علاقمندان قرار داده‌اند. 

در حاشیه برپایی نمایشگاه دام و طیور ۴ کارگاه تخصصی و آموزشی نیز برگزار می‌شود و همچنین ۴ هیئت تجاری و اقتصادی از کشورهای منطقه آسیای میانه و خلیج فارس حضور دارند که قرار است پس از بازدید از غرفه‌های مختلف نمایشگاهی با تجار بازرگانان، و تولیدکنندگان ایرانی جهت خرید و واردات محصولات لبنی مذاکره و گفتگو کنند. 

برپایه این گزارش ممتاز به نقل از، ابوالقاسم سالار رضایی رئیس ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور با بیان اینکه مهم‌ترین اهداف برپایی این نمایشگاه معرفی دستاورد‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تولیدکنندگان داخلی محصولات لبنی اظهار داشت: امروز اهمیت صنعت دام و طیور و سهم آن در سبد غذایی خانوار برکسی پوشیده نیست بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند سبب رونق این صنعت و توسعه آن در کشور شود. 

وی ادامه داد: تولیدکنندگان محصولات دام و طیور هم اکنون با تأمین نیازهای کشور سهم قابل توجهی در تولید ناخالص ملی، ارزش افزوده و ایجاد اشتغال دارند. 

گفتنی است این نمایشگاه، از امروز تا یکم آذرماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۶ برای بازدید عموم دایر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.