پدیده‌ای نوین در صنعت دام، طیور و آبزیان ایران و جهان

فروردین ۱۴۰۳

برای اولین بار محققان ایرانی موفق به تولید موادی شده‌اند که استفاده از آنها در آب مورد مصرف طیور و گیاهان هم از بیماری‌های آنها جلوگیری می‌کند و هم مواد مغذی را به آنها می‌رساند.

فاطمه پارسا کارشناس ارشد حسابداری و اقتصادی بازرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران  گفت: وقتی مواد به سطح سه نانو و پنج نانو می‌رسند خاصیت ضدآفت پیدا می‌کنند و این مایع که برای تغذیه‌ی گیاهان، تغذیه‌ی طیور، دام و ماهی‌ها و آبزیان استفاده می‌شود هم در پیشگیری از بیماری‌های آنها موثر است و هم تمام مواد مغذی را به بدن دام با گیاهان و آبزیان می‌رساند.

وی در مورد مزایای این ماده گفت: سطح نانو در آن استفاده شده خاصیت جذب بالایی دارند، کاملا طبیعی است و هیچ مواد شیمیایی ندارد چون نانو است تاثیر چشمگیری در گیاهان و طیور و آبزیان دارد.

پارسا اظهار داشت: کاربرد این ماده در زمینه‌ی کشاورزی، باغات، زراعات و گلخانه‌ها، در زمینه دام‌های سبک و سنگین، طیور قارچ و پرورش ماهی‌های گرم آبی و سردآبی است.

وی در پایان اشاره کرد: این محصول به صورت مایعی است که برای دام با آب مورد مصرف طیور ترکیب می‌شود.

 آبی که برای آبیاری گیاهان  استفاده می‌شود هم به صورت قطره‌ای و هم بارانی، مخلوط می‌شود این نمونه برای اولین بار به شیوه نانو در ایران تولید شده است و نمونه خارجی ندارد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.