سهیلا پورگرامی با گروه تنبور نوازان و حرکات آیینی به صحنه می‌رود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

در قالب جشنواره موسیقی بانوان

سهیلا پورگرامی خواننده و سرپرست گروه ˝آوای مهربانی˝ در جشنواره موسیقی بانوان که نیمه دوم خردادماه در تالار وحدت برگزار می‌شود به همراه گروهش به اجرای کنسرت می‌پردازد.

پورگرامی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین در خصوص برگزاری جشنواره موسیقی بانوان گفت: برگزاری این جشنواره را به فال نیک می‌گیرم و از بانی این جشنواره آقای همت‌پور تشکر می‌کنم. هر برنامه و اتفاقی که قرار باشد خانم‌ها در آن به روی صحنه بروند برای من جالب است و همین که این نظر مثبت به موسیقی خانم‌ها وجود دارد جای خوشحالی است.

او در خصوص محتوای برنامه و ترکیب گروهش در این جشنواره گفت: گروه آوای مهربانی با دو ورژن در این روز به روی صحنه می‌رود. در قسمت اول برنامه اجرای موسیقی مقامی را با گروه تبور نوازان خواهیم داشت که سازهای رباب، عود، دف و کوزه، تنبورنوازان را همراهی می‌کنند

پورگرامی افزود: البته گروه تنبورنوازانِ من شامل ۱۵ نفر است اما اینکه چه تعدادی از آن‌ها در این برنامه حضور داشته باشند بستگی به قرارداد و مسائل مالی آن دارد. در بخش دوم هم اجرای موسیقی سنتی را داریم که شامل سازهای قانون، کمانچه، تار، عود، رباب و دف است. من هم به عنوان خواننده در هر دو بخش حضور خواهم داشت.

سرپرست گروه “آوای مهربانی” در ادامه به حضور گروه حرکات آیینی در این کنسرت اشاره کرد و گفت: من در کنسرت اسفندماه قبل در تالار وحدت حدود ۹۰ نفر خانم را (شامل دف نوازان، تنبورنوازان و حرکات آیینی سنتی) به صحنه بردم که در این اجرا امکانش نیست این تعداد را روی صحنه داشته باشیم، اما به احتمال بسیار حرکات سماع را از گروه حرکات آیینی خواهیم داشت که در قسمت اول برنامه (اجرای مقامی) به روی صحنه خواهند رفت.

یادآوری می‌شود طی هفته‌های اخیر دو آلبوم از سهیلا پورگرامی و گروه آوای مهربانی وارد بازار موسیقی شده است. یکی آلبوم “وصل پروانه” با صدای خودش و حسین علیشاپور و آهنگسازی بهرام خانی و دیگری دی وی دی کنسرت گروه “آوای مهربانی” به خوانندگی پورگرامی و مهرداد هویدا و آهنگسازی پدرام درخشانی که به همت بنیاد رودکی وارد بازار شده است.

یادآوری می گردد جشنواره موسیقی بانوان از ۲۴ خرداد تا ۲ تیرماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد. گروه “‌آوای مهربانی” به سرپرستی سهیلا پورگرامی، “کرشمه” به سرپرستی شیدا جاهد، “آواز ملل” به سرپرستی نسرین ناصحی و شهلا میلانی، “پریشاد” به سرپرستی پریچهر خلوتی و همچنین گروه‌های “مشتاق شیراز”، “بوی گندم”، “ستاره قطبی”، “دادمهر”، “قناری”، “دریای راز”، “چکاوک آزاد” و گروه “خنیا” به سرپرستی پری ملکی در این جشنواره به روی صحنه می‌روند.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.