سود صنعت خودرو در جیب واسطه ها

حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر نامطلوب بودن وضعیت بازار خودرو طی ماه‌های اخیر، ادامه داد: در اینکه شرایط مطلوب نبود شکی نیست اما اینکه سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده یک مرتبه قیمت‌گذاری را آزاد اعلام کند من اعتقادم بر این است که باید بگذاریم صنعت خودرو خصوصی بوده و قیمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا و با قدرت رقابت تعیین شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه وضعیت قیمت خودرو طی چند ماه گذشته مطلوب نبوده است، افزود: طی ماه‌های گذشته بین قیمت رسمی و قیمت معامله شده در بنگاه‌ها تفاوت زیادی وجود داشت که این مابه التفاوت نه به جیب تولیدکننده و نه مصرف‌کننده رفته است، بلکه تنها واسطه‌ها از آن منتفع شدند.

وی درباره اقدام سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده مبنی بر باز گذاشتن دست خودروسازان در افزایش قیمت خودرو، گفت: این موضوع واقعیتی بوده که سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده هم مجبور به اعلام رسمی آن شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی، درباره طرح شناور بودن قیمت خودرو و تغییر آن متناسب با تغییر نرخ ارز، تاکید کرد: اصل باید بر شناور بودن قیمت خودرو باشد، یعنی قیمت خودرو باید تابعی از قانون عرضه وتقاضا باشد.

وی در پاسخ به اینکه آیا باید قیمت خودرو متناسب با تغییر نرخ ارز تعیین شود، تصریح کرد: ما باید ابتدا به این نتیجه گیری برسیم که قرار است از چه گروهی حمایت کنیم، واقعیت آن است که در این صنعت باید هم تولید کننده و هم مصرف کننده مورد حمایت قرار گیرند، به عبارتی به گونه‌ای عمل شود که سودها در این صنعت به جیب واسطه‌ها سرازیر نشود.


دنیای خودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.