سوریه حلقه مقاومت علیه آمریکا و اسرائیل را مستحکم‌تر ساخته است

اردیبهشت ۱۴۰۳

مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل گفت: سوریه با پیروزی خود نه تنها در داخل کشورش بلکه در میان کشورهای منطقه توانست ضد عوامل بیگانه موفق شود و زنجیره حلقه مقاومت را هم در صحنه بین‌المللی و در جهان اسلام علیه آمریکا و اسرائیل مستحکم‌تر کند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، “علی اکبر ولایتی” در نشست با جمعی از اندیشمندان و مقام اردنی که ظهر امروز در دفتر مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری برگزار شد با اشاره به تحولات موجود در منطقه و بیداری اسلامی گفت: در طی این ۳۲ سال از زمانی که وزیر امور خارجه بودم و تا کنون که مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل هستم تماس‌های زیادی با مسئولان، متفکران و صاحب‌نظران عربی داشتم و این تجربه طولانی درک و فهم سیاسی از مسائل منطقه و جهان در بین بلاد عرب بسیار عمیق و دقیق است.

وی با بیان اینکه به مقصد نرسیدن توطئه‌های دشمنان علیه جهان اسلام و عرب فهم و درک مردم عرب از این توطئه‌ها و مقاومت آن‌ها از این تهاجم فکری، فرهنگی و سیاسی بود تصریح کرد: از تنگه جبل‌الطارق تا باب‌المندب در طی ۲۰۰ سال قبل امواج بیداری اسلامی یکی پس از دیگری ملاحظه شد و خود شاهد بودیم که این روند موفقیت‌ها علیه توطئه استکباری در جهان بوده و کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس و ایتالیا تلاش کردند کشورهای منطقه را استعمار کنند اما همگی شکست خوردند.

ولایتی با اشاره به بیداری اسلامی در منطقه افزود: مطمئن هستیم که امواج بیداری اسلامی که اخیرا از شمال آفریقا آغاز شده خاموش شدنی نیست و ادامه خواهد یافت همچنین حمایت سوریه از فلسطین در سال‌های اول اشغال از سوی صهیونیست نشان‌دهنده ایستادگی این کشور در مقابل استکبار جهانی بوده و بی‌جهت نیست.

مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: ما می‌دانیم سوریه این توطئه را شکست خواهد داد و به پیروزی خواهد رسید، همچنین شکست غرب نشان می‌دهد که آن‌ها از جهان عرب و اسلام و تفکر و مصداق‌های اصیل آن شناخت کافی ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حلقه مقاومت توسط پیروزی‌های سوریه محکم‌تر شده است، اظهار داشت: سوریه با پیروزی خود نه تنها در داخل کشورش بلکه در میان کشورهای منطقه توانست ضد عوامل بیگانه موفق شود و زنجیره حلقه مقاومت را هم در صحنه بین‌المللی و در جهان اسلام علیه آمریکا و اسرائیل مستحکم‌تر کند.

ولایتی با بیان اینکه اتحادیه اروپا با حمله امریکا علیه سوریه مخالفت کرده و در اجلاس گروه ۲۰ با متحدانش منزوی شده تصریح کرد: پیروزی سوریه پیروزی این کشور و متحدان اوست و ما مطمئن هستیم که این پیروزی ادامه خواهد یافت.

وی افزود: کشور سوریه به عنوان یک کشور ریشه‌دار اسلامی در منطقه پابرجا خواهد ماند و تمامیت ارضی آن حفظ و همچنان یکی از حلقه‌های معتبر مقاومت در برابر رژیم غاصب صهیونیست باقی می‌ماند.

مشاور مقام معظم رهبری در حقوق بین‌الملل با اشاره به حضور مقامات برجسته اردنی گفت: ما شما را که نماینده مردم اردن با روحیه‌ای آگاه و مصمم در برابر صهیونیست و حامیانش ایستاده‌اید تحسین می‌کنیم و بدانید جمهوری اسلامی ایران به عنوان پرچمدار نهضت و فرهنگ اسلامی قوی‌تر از قبل خواهد ماند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش خود برای تقویت بیداری اسلامی در جهان اسلام ادامه خواهد داد بیان داشت: اجلاس‌های مختلفی که دز ۸۰ کشور متفکر در بین جهان اسلام رخ داد درک ما را از این لحاظ که جمهوری اسلامی ایران تکیه‌گاه روحی و اعتقادی جهان اسلام اعم از سنی و شیعه است قوی‌تر کرد.

ولایتی تصریح کرد: ایران به تلاش‌های خود برای استمرار و تقویت بیداری اسلامی ادامه می‌دهد همچنان که پرچمدار وحدت امت اسلامی و تکیه‌گاه روحی و معنوی آن‌هاست.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه ما مطمئن هستیم در آینده‌ای نه چندان دور کل جهان اسلام به عنوان قدرتی در دنیا مطرح خواهد شد اضافه کرد: انشاءالله ایران به عنوان الگوی عملی پرچمداری احیای عزت و اقتدار اسلامی برعهده خواهد داشت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به آزاد شدن غزه و پیروزی در جنگ‌های ۲۸ روزه خاطر نشان کرد: غزه آزاد شد اما امکان ندارد که دوباره به اسرائیل برگردد و اولین بار صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه از مقاومت و حزب‌اله جنوب لبنان شکست خوردند ما امیدواریم و امیدمان به آینده بیش از قبل است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.