“سید محمد حسینی”:درک معنوی امیرالمومنین (ع) لازمه‌ی بهره‌بردن از نهج‌البلاغه است

در همایش رونمایی از نفیس‌‌ترین نهج‌البلاغه/۱؛

انسان‌ها برای درک و بهره‌بردن از قطره‌ای از دریای بی‌کران نهج‌البلاغه باید به درک وجودی و معنوی امیرالمومنین (ع) برسند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران درهمایش رونمایی از نفیس‌ترین نهج‌البلاغه که صبح امروز با حضور “سید محمد حسینی”؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و چهره‌های فرهنگی و هنری کشور در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، “سید محمد حسینی” گفت: اگر ما بتوانیم عظمت وجودی و معنوی امیر‌المومنین (ع) را درک کنیم، قادریم از بیانات ایشان در نهج‌البلاغه که معجزه علومی نامیده می‌شود  به اندازه قطره‌ای از این دریای بی‌کران بهره‌مند شویم.
وی ادامه داد: بعضی‌ها که ادعای توانایی ارائه کتابی همچون قرآن را دارند، در جواب آنها دانشمندی انگلیسی می‌گوید “اول کتابی مانند نهج‌البلاغه ارائه دهیم و بعد مانندقرآن را خلق کنید” ازاین دو درمقابل بیانات حضرت علی (ع) مانندآیه‌های قرآن باید سرتعظیم فرود بیاوریم.
حسینی درباره تخصیص بودجه به وزارت ارشاد، برای حمایت از برنامه های فاخر فرهنگی و هنری، گفت: بودجه وزارت ارشاد برای برپایی برنامه های فرهنگی و هنری در جهت هدایت افکار عمومی که جلوگیری از تحریم های اقتصادی را هم به دنبال دارد ، باید افزایش یابد و هر چه در این زمینه سرمایه گذاری شود، کم است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هنرمندانی که دست به دست هم دادند و این نهج‌البلاغه نفیس را گردآوردند، کاری ارزشمند در جهت جذب همگان به سوی ارزش‌های اسلامی به ویژه حضرت علی (ع) انجام دادند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.