سکوت نسل اول اصلاحات از ترس رسوایی/ سیاهی لشکر بودن ۹۹ درصد از اصلاح‌طلبان

دبیر کل جبهه جوانان ایران امروز گفت: نسل اول اصلاحات به دلیل سن بالا، عدم عقبه خوب سیاسی و وجود نقاط ضعف در پرونده های خود نمی توانند حرف حق بزنند چراکه می‌دانند که حقیقت‌هایی از پرونده هایشان افشا می‌شود.

مجید گروسی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در رابطه با وضعیت در حال رکود اصلاح طلبان گفت: اصلاح‌طلبان دهه ۶۰ و ۷۰ توانایی بازی در سیاست روز و دهه ۹۰ را ندارند و گفتار عبدی درباره اصلاحات و تناقض در راهبردهای این گروه از اصلاح طلبان را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به گروههای نوپا و نو اندیش اصلاحات تصریح کرد: پس از واقعه سال ۸۸ گروههای جدید از اصلاح طلبان پا به عرصه سیاست گذاشتند که دوست ندارند به صورت قارچ گونه رشد کنند و به آسیب شناسی وقایع پرداختند.

گروسی با بیان اینکه گروهی از اصلاح طلبانی که بعد از سال ۸۸ ذی نفع بودند زیر سوال رفتند، عنوان کرد: ۹۹ درصد اصلاح طلبان در سیاستهای کلی سیاه لشکر بودند و کورکورانه از سران اصلاحات اطاعت می کردند و درک درستی از جامعه نداشتند.

دبیر کل جبهه جوانان ایران امروز  گوشه نشینی اصلاح طلبان را ناشی ازحرکت نادرست آنها دانست و اذعان داشت: در جریان اصلاحات دیگر سران وجود ندارد و اصلاح طلبان این دهه به دنبال شخص گرایی و محوریت برای اصلاحات نیستند.

وی در توصیف نسل اول اصلاحات تصریح کرد: نسل اول اصلاحات به دلیل سن بالا، عدم عقبه خوب سیاسی و وجود نقاط ضعف در پرونده های خود نمی توانند حرف حق بزنند چراکه می‌دانند که حقیقت‌هایی از پرونده هایشان افشا می‌شود.

وی اختلاف موجود بین نوری و خاتمی را این گونه تعبیر کرد : اختلاف بین نوری و خاتمی اختلاف دستوری درون گروهی در جهت مطرح شدن این طیف از اصلاح طلبان است.

گروسی در ادامه افزود: نسل اول اصلاحات به دنبال راهکاری برای نمایان شدن در فضای سیاسی و اجتماعی است و بروز این اختلافها به این دلیل است که بعد از سال ۸۸ با سیاستهای قهری خود از خاطر مردم محو شدند.

وی تاکید کرد: در عالم سیاست قهر جایگاهی ندارد، قهر مساوی با حذف در جامعه است.

دبیر کل جبهه جوانان با اشاره به اینکه عبدالله نوری و خاتمی هیچ معیاری برای مخالفت با یکدیگر بروز نمی دهند ،خاطر نشان کرد: درگیری برخی اصلاح طلبان اختلاف شاخصی نیست و تنها به صرف اینکه خاتمی محافظه کار است و به یک آدم تندروی مستقل نیاز است بسنده می‌شود اما این در صورتی است که تندروی جوابگوی جامعه نیست چرا که مردم از استرس و آشوب خسته شده اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.