خاتمی بیاید، کاندید دیگری معرفی نمی‌کنیم

مصطفی کواکبیان که امروز مهمان کافه خبر بود با بیان اینکه تحریم و سکوت در برابر انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را به صلاح جریان اصلاحات نمی دانم، گفت: جریانات سیاسی با بی طرفی و سکوت راه به جایی نمی برند و باید اصل بر شرکت در انتخابات باشد.

وی تصریح کرد: سکوت و عدم شرکت در انتخابات را زمانی می پذیریم که مجموعه اصلاح طلبان سراسر کشور به این اجماع نظر برسند که وارد انتخابات نشوند. آن زمان ما نیز این تصمیم را می پذیریم، هرچند معتقد به این راهکار نیستیم.

نماینده ادوار مجلس طرح مناسک (مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور) را سازوکاری برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات دانست و افزود: این طرح را به مجمع روحانیون مبارز و شواری هماهنگی اصلاحات به عنوان سازوکار ورود به انتخابات عرضه کرده ایم، اما تاکنون پاسخی به درخواست ما نداده اند و تنها شواری هماهنگی جبهه اصلاح طلبان که همان مردمسالاری سابق است موافقت خود را با این طرح اعلام کرده  است.

کواکبیان تاکید کرد:ما از آقای خاتمی به دلیل مقبولیت ایشان و ۸ سال ریاست جمهوری حمایت می کنیم و در صورتی که ایشان کاندیدای انتخابات شوند، طرح مناسک را به احترام ایشان اجرا نخواهیم کرد. ولی بعد از ایشان تابع هیچ فرد یا جریان خاصی نیستیم و طرح اجرا خواهد شد.

دبیرکل حزب مردمسالاری در ادامه درخصوص مباحث مطرح شده پیرامون حمایت جریان اصلاحات از کاندیدای اصولگرا گفت: برای جریان سیاسی با سابقه ای مثل اصلاحات بسیار بد است که خود کاندیدایی را معرفی نکند و از فردی در جناح مقابل حمایت کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.