حالا که هاشمی و خاتمی نمی آیند، من می آیم!

۰۹اردیبهشت،

عضو حزب کارگزاران گفت با توجه به اینکه هاشمی و خاتمی جواب قطعی نداده اند احتمال حضور بنده در انتخابات جدی تر شده است.

اسحاق جهانگیری گفت: گزینه اول اصلاحات خاتمی است و گزینه بعدی آنها هاشمی است اما هیچکدام برای حضور در انتخابات جواب قطعی نداده اند.
وی در حاشیه مراسم ختم پدر علی تاجرنیا، اضافه کرد: بنابراین احتمال حضور بنده در انتخابات جدی تر شده اما هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

در همین حال علی محمد نمازی نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار با اشاره به ملاقات اخیر این گروه با هاشمی رفسنجانی گفته است جلسه دیدار اصلاح طلبان با آیت الله هاشمی رفسنجانی را مهم، مثبت و خوب ارزیابی می کنم.
نمازی دربارهٔ خبرها درج شده در مورد اینکه «تا سه روز دیگر تکلیف حضور یک نفر از بین خاتمی و هاشمی برای حضور در انتخابات مشخص می شود» گفت: تایید نمی کنم که تا سه روز دیگر حضور آن ها مشخص شود و یا حتی خاتمی و هاشمی بخواهند در عرصه انتخابات ورود پیدا کنند.

در حالی که برخی محافل رسانه ای از تمایل هاشمی به نامزدی خاتمی خبر می دهند، برخی دیگر هاشمی را مخالف این امر می خوانند. در دیدار ماه قبل خاتمی و هاشمی تعارفاتی میان طرفین برای نامزدی دیگری و محذوریت هر یک از آنان مطرح شده بود.

بخش فارسی العربیه اخیرا نوشت: «گزارش های رسیده حاکی از آن است که هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه با اعضای کمپین حمایت از خود تشکیل جلسه خواهد داد و تصمیم خود دربارهٔ نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را اعلام خواهد کرد. او تصمیم به حضور در این جلسه را پس از جلسه شامگاه سه شنبه قبل با اعضای شورای هماهنگی اصلاحات گرفته است. گفته می شود هاشمی رفسنجانی در این جلسه، دربارهٔ دلایل نامزد شدن خاتمی در انتخابات سخن خواهد گفت».

یادآور می شود هاشمی در دیدار با گروهی از اصلاح طلبان گفته بود اگر فردی با وجهه داخلی و بین المللی و مشارکت بالای مردم رئیس جمهور شود می توان مشکلات را رفع کرد.

در همین حال سیدمحمد خاتمی در دیدار با گروه موسوم به جوانان اصلاح طلب گفته است: در انتخابات دوره قبل گفتم که دلمان می خواهد جمع کثیری، بخصوص از جوانان که گرد هم آمده اند آزادانه دور هم جمع باشند و بحث و گفت وگو کنیم و ساز و کار فعالیت های مسئولانه اجتماعی و سیاسی را پیدا کنیم، ولی نتیجه کار این شد که بسیاری از همین بچه ها الان یا در زندان می باشند و یا گرفتار مشکلات متعدد!. آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد همچنان در حصر به سر می برند؟ باید همه تلاش ما این باشد که شرایط مزبور ادامه پیدا نکند و دوباره تکرار نشود الان قصد ندارم در باب نامزدی خود برای ریاست جمهوری اعلام نظر کنم ولی فقط سوال می کنم که اگر حاکمیت به هر دلیل فردی مانند من را نخواهد و به هر قیمتی نگذارد که علی رغم خواست شما بیاید، آن روز آنان که امیدوار بودند چه حالی پیدا می کنند؟ آیا کینه ها و دلخوری ها بیشتر نمی شود؟ بعضی می گویند بیایید، همه چیز روشن می شود، آنها جلوی شما می ایستند و ما هم پشت شما می ایستیم؛ من ابدا نمی خواهم این اتفاق بیفتد. اگر چنین وضعی پیش آید اوضاع از این هم بدتر می شود که کدورت ها بیشتر شود و رویارویی ها افزون گردد و امیدها بار دیگر به یأس مبدل شود و حتی دشمن هم از این وضع سوءاستفاده کند. آیا می توان این انتخابات را تبدیل به فضایی کرد که دشمنی ها بیشتر نشود و زمینه ایجاد دیالوگ فراهم آید و گفت که این راهی که تاکنون انتخاب شده به ناکجا آباد منتهی می شود. باید رویه ها عوض شود تا فضای امنیتی و حصرها و حبس ها برچیده شود. من خودم را کسی یا سرمایه ای نمی دانم، ولی از نظر اجتماعی و بین المللی وجهه و پتانسیل هایی ایجاد شده است. سوزاندن سرمایه هنر نیست، اگر سرمایه ای هست باید آن را به نحوی به کار برد که مشکلاتمان را اندک اندک حل کند و این امر نه راحت طلبی است، نه شانه از زیربار مسئولیت خالی کردن، ولی در هر حال باز هم می اندیشم و امیدوارم همه ما درست بیاندیشیم.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.